Jak poinformowało w komunikacie prasowym PKP Intercity, można już kupować bilety na pociągi Baltic Express. Składy będą kursowały między stolicą Czech a polskimi nadmorskimi miejscowościami. Pierwszy pociąg z Gdyni wyruszy 15 grudnia 2024 roku o godz. 8.03, a kolejne o 12.03,16.03 i 23.12. W drodze do Pragi zatrzymają się m.in. w Poznaniu, ale także w Gnieźnie i Lesznie, a nocny - także w Rawiczu i Kościanie.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Szybciej z Poznania do Warszawy. Zmiany w rozkładzie jazdy PKP
Pierwszy dzień sprzedaży biletów na pociąg Poznań - Praga
Jak wynika z systemu rezerwacji biletów PKP Intercity, w środę (30 października) ruszyła sprzedaż biletów. Są dostępne na dni 15-29 grudnia 2024 roku. Sprzedaż biletów na kolejne dni ma być odblokowywana systematycznie.Bilety są w promocyjnej cenie. Na moment pisania tego tekstu, w drugiej klasie z Poznania kosztują 109,06 zł, a w pierwszej - 130,96 zł.
- Trwa pilotaż sprzedaży. Obecnie na to połączenie w e-IC można kupić wyłącznie bilety w ofercie Super Promo International, o ile bilety promocyjne są dostępne. Dostępność zależy od terminu zakupu oraz stopnia wykorzystania puli biletów promocyjnych. Bilety w ofercie Super Promo International nie podlegają zwrotowi ani wymianie - czytamy w komunikacie PKP Intercity.
Po sprzedaży biletów z najtańszej puli, ceny ulegną zmianie.
Ceny biletów w euro ↓
Grafika: PKP Intercity, ceny podane w Euro
Bilety można kupić na stronie polskiego przewoźnika - TUTAJ. Bezproblemowo uczynią to osoby, które mają konto w systemie PKP Intercity. Rejestracja nie jest jednak niezbędna.
Jak informuje PKP Intercity, zestawienie pociągów Baltic Express będzie obejmowało wagony w relacji międzynarodowej oraz krajowej. W relacji międzynarodowej, na trasie Gdynia - Praga, znajdą się 3 wagony czeskiego przewoźnika - České Dráhy drugiej klasy oraz 1 wagon PKP IC pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław - Praga pociągi będą prowadzone przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław - Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych będą kursowały: dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz 5 zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie na odcinku Gdynia - Wrocław pociągi będą miały 11 wagonów. Na tym odcinku pociągi Baltic Express będą obsługiwane przez nowe lokomotywy EU160.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Jedna z najważniejszych ulic w Poznaniu będzie rozbudowywana. Mieszkańcy mogą się wypowiedzieć