Kuszące oferty inwestowania w krytowaluty, pojawiające się na platformach społecznościowych, stają się pułapką dla wielu, zwłaszcza nieświadomych inwestorów. Reklamy obiecujące znaczne zyski i oszuści potrafiący profesjonalnie zaoferować produkt sprawiają, że ofiary tracą czujność.
Na kryptowalutach stracili łącznie ponad 350 tys. zł.
Właśnie tym sposobem z kont dwóch mieszkańców Ostrowa Wielkopolskiego zniknęło ponad 350 tysięcy złotych.
Pierwszy z mężczyzn stracił blisko 70 tysięcy złotych, kolejny ponad 280 tysięcy złotych - podają funkcjonariusze KPP Ostrów Wielkopolski.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Stracił blisko pół miliona złotych. Mężczyzna zaufał oszustom i ściągnął aplikację
Sprawdź, zanim w cokolwiek zainwestujsz - radzi policja
Schemat - jak informuje policja - był taki sam, jak w innych oszustwach na kryptowaluty. Zachęcająca reklama, profesjonalna rozmowa z brokerem, napływające informacje o zyskach uśpiły czujność pokrzywdzonych.
Nie pierwszy już raz okazało się bowiem, że szybki zysk, to tylko zachęta do dalszego inwestowania. Zazwyczaj sytuacja wygląda bardzo podobnie. Po wpłaceniu mniejszych kwot, jesteśmy zachęceni zyskiem, jaki nam jest prezentowany. Następnie dokonujemy kolejnych wpłat, często na kilkanaście, a nawet kilkaset tysięcy złotych - opisują śledczy.
Problem pojawia się, kiedy przychodzi moment wypłaty rzekomo zarobionych pieniędzy.
Zazwyczaj występuje problem - konieczność wpłaty kolejnych środków na opłaty czy podatek, albo jakiś problem techniczny. Brak dodatkowych opłat powoduje rzekome zablokowanie pieniędzy - informują ostrowscy funkcjonariusze.
Policja radzi - aby uniknąć finansowych strat, należy dokładnie zweryfikować platformy inwestycyjne, zanim dokonamy jakichkolwiek transakcji. Emocje nie powinny kierować decyzjami finansowymi, a każde podejrzane żądanie dodatkowych wpłat powinno być traktowane jako alarmujący sygnał.
PRZECZYTAJ TAKŻE: 73-letnia poznanianka straciła kilkaset tysięcy złotych. Oszukana na kryptowalutach
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.