Za przejazd tymi drogami ekspresowymi w Wielkopolsce trzeba będzie zapłacić

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Dawid Bela

Za przejazd tymi drogami ekspresowymi w Wielkopolsce trzeba będzie zapłacić - Zdjęcie główne

Za przejazd S5 i S11 w Wielkopolsce trzeba będzie zapłacić | foto Dawid Bela

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Od listopada ma obowiązywać nowa sieć płatnych dróg w Polsce. Obejmie ona także odcinki S5 i S11 w Wielkopolsce. Zobacz, które i kto będzie musiał zapłacić za przejazd.
reklama

Rozszerzenie sieci płatnych dróg ma objąć około 1.600 km nowych odcinków tras ekspresowych i autostrad w kraju - w tym w Wielkopolsce. Rząd liczy, że wpływy z opłat z systemu e-TOOL pomogą w finansowaniu remontów oraz rozwoju krajowej infrastruktury drogowej, a także przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności kolei i wyrównania kosztów transportu w różnych regionach kraju.

Przejazd tymi ekspresówkami w Wielkopolsce będzie płatny 

Najważniejszym elementem nowych przepisów jest rozszerzenie sieci płatnych dróg o nowe odcinki autostrad oraz dróg ekspresowych. Poniżej lista kluczowych tras, które od listopada będą objęte opłatami:

drogę ekspresową S5 na odcinkach:

  • węzeł Bydgoszcz Północ - węzeł Gniezno Południe
  • węzeł Poznań Zachód - węzeł Rydzyna
 

drogę ekspresową S11 na odcinkach:

  • węzeł Mieszków - węzeł Jarocin
  • węzeł Ostrów Wielkopolski Północ - Strugi (połączenie z drogą krajową nr 11)
  • Krążkowy (połączenie z drogą krajową nr 11) - węzeł Baranów 
 

Od kiedy i kto zapłaci za przejazd S5 i S11?

Opłaty mają zostać wprowadzone od 1 listopada. Za przejazd ekspresówkami będą musieli zapłacić kierowcy pojazdów powyżej 3,5 t - a więc ciężarówek czy autobusów. 

Stawka opłaty elektronicznej zależy od klasy drogi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub łącznej dopuszczalnej masy całkowitej zespołu pojazdów (np. pojazd z przyczepą) oraz klasy emisji spalin*:


* Stawki obowiązują od 1 stycznia 2024 r.

Kara za brak dopełnienia płatności to 500 zł.

Rząd przewiduje, że rozszerzenie sieci dróg objętych opłatami przyniesie dodatkowe 1,2 miliarda złotych wpływów do Krajowego Funduszu Drogowego już w pierwszym roku obowiązywania nowych przepisów. Pieniądze te mają zostać przeznaczone na remonty i rozwój sieci drogowej w Polsce, a także na wsparcie konkurencyjności sektora kolejowego. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama