reklama

Znamy termin budowy S11 na odcinku Poznań - Oborniki

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: archiwum portalu

Znamy termin budowy S11 na odcinku Poznań - Oborniki - Zdjęcie główne

Znamy termin budowy S11 na odcinku Poznań - Oborniki (na zdjęciu obwodnica Jarocina w ciągu S11) | foto archiwum portalu

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z regionu Osiem firm złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę ponad 22-kilometrowego odcinka S11, łączącego Poznań z Obornikami oraz obwodnicy Obornik. Zarządca trasy - GDDKiA - w połowie przyszłego roku planuje podpisać umowę z wykonawcą.
reklama

S11 docelowo ma połączyć cztery województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie i śląskie. Zarządca trasy - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie kolejnego odcinka S11 - Poznań - Oborniki.

Osiem firm wystartowało w przetargu na budowę S11 Poznań - Oborniki

GDDKiA na budowę 22-kilometrowego odcinka S11 wraz z obwodnicą Obornik zamierza przeznaczyć niespełna miliard złotych. W przetargu wpłynęło osiem ofert.

Najniższa, złożona przez Konsorcjum firm KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. ma wartość 853.456.675,21 zł. Najwyższą, na kwotę 1.305.879.367,89 zł złożyło Konsorcjum firm Trakcja S.A. oraz Doğuş Inşaat ve Ticaret A.Ş - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Teraz oferty będą analizowane i dopiero wybrany wykonawca. 

Głównym kryterium oceny będzie cena (55 proc.). Pod uwagę będą brane również pozacenowe kryteria dotyczące przedłużenia gwarancji jakości - m.in. na ekrany akustyczne i obiekty mostowe (40 proc.) oraz zagospodarowanie pozyskanego destruktu asfaltowego (5 proc.) - wyjaśnia zarządca trasy. 

Umowa z wykonawcą ma zostać podpisana w pierwszej połowie przyszłego roku. Na zaprojektowanie i wybudowanie S11 pomiędzy Poznaniem a Obornikami wyłoniona w przetargu firma będzie miała 39 miesięcy (w wyłączeniem okresów zimowych). Droga ma być gotowa w 2028 r. 

W ramach inwestycji wykonane zostaną dwa węzły drogowe: Oborniki i Chludowo, 37 obiektów inżynierskich, w tym wiadukty w ciągu trasy głównej, mosty, przejścia dla zwierząt oraz przejście pod drogą ekspresową. Zbudowane zostaną również dodatkowe jezdnie do obsługi ruchu z terenów przyległych do pasa drogi S11, dwa miejsca obsługi podróżnych w okolicy Obornik, obwód utrzymania dróg i inne elementy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej - wymienia poznański oddział GDDKiA. 

S11 do 2030 roku ma liczyć prawie 600 kilometrów

Do 2030 roku cała trasa S11 ma liczyć ponad 580 km, a razem z przebiegiem S6 od Kołobrzegu do Koszalina - około 620 km.

Obecnie kierowcy mają do dyspozycji ponad 150 km (wliczając wspólny przebieg S6 i S11), od Kołobrzegu do Bobolic, obwodnicę Szczecinka, odcinki w okolicy Poznania oraz cztery obwodnice: Jarocina, Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Olesna - wylicza GDDKiA.

Obecnie trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z województwem zachodniopomorskim do granicy z województwem opolskim. W naszym regionie do wybudowani jest 240 km, na odcinkach:

  • Szczecinek - Piła (około 59 km)
  • Piła - Ujście (około 20 km)
  • Ujście - Oborniki (około 43 km)
  • Kórnik - Jarocin (około 37 km)
  • Jarocin - Ostrów Wielkopolski (około 49 km)
  • Ostrów Wielkopolski - Kępno (około 30 km)
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama