Wariant nr 5 (W5) zakłada zakładał poprowadzenie trasy w kierunku północno-zachodnim od obecnej obwodnicy Nowych Skalmierzyc, w rejonie Ociąża. Dalej droga miała przebiegać pomiędzy miejscowościami Trkusów i Biskupice, następnie przecinać trasę Kalisz - Pleszew pomiędzy Kościelną Wsią a kampusem Uniwersytetu Kaliskiego, po czym kierować się w stronę Kokanina, gdzie planowano połączenie z dalszym odcinkiem nowej drogi krajowej nr 2 prowadzącej w kierunku Konina.
Z kolei, wariant nr 6 (W6), różni się od pierwszego w jednym miejscu. Od obwodnicy Nowych Skalmierzyc droga odchodzi w rejonie osiedla Montex, następnie przebiega między Biskupicami a sołectwem Dobrzec - częściowo w granicach administracyjnych Kalisza - a dalej prowadzi tym samym śladem co wariant W5.
Spotkania z mieszkańcami i prezentacja dwóch wariantów obwodnicy Kalisza
Spotkanie było skierowane przede wszystkim do mieszkańców Biskupic, Trkusowa, Gniazdowa, Boczkowa, Ociąża, Skalmierzyc, Kościuszkowa oraz Dobrzeca, na których terenie warianty drogi – preferowany (nr 5) oraz alternatywny (nr 6) – mają różne przebiegi.Na obszarze pozostałych gmin obwodnica Kalisza, według wariantów nr 5 i 6, ma niemal tożsamy przebieg.
Podczas spotkania GDDKiA przedstawiła rozwiązania techniczne oraz uwarunkowania społeczno-środowiskowe obu wariantów. Zaprezentowano również informacje dotyczące inwestycji oraz planowany harmonogram dalszych prac.
Ankieta dla właścicieli nieruchomości
Podczas spotkania mieszkańcom terenów przy przyszłej obwodnicy, zaproponowano również udział w specjalnej ankiecie.
Ankieta miała być formą ostatecznej weryfikacji, czy wybrany i uwzględniony w decyzji o środowiskowych uwarunkowianiach wariant oraz wprowadzone, dodatkowe rozwiązania techniczne, są akceptowalne przez właścicieli nieruchomości, przez które przechodzi przygotowywana obwodnica. Ankiety były działaniem ponadstandardowym, niewymaganym przepisami prawa. Był to wyraz prospołecznego podejścia GDDKiA do procesu przygotowania tej inwestycji - informuje GDDKiA.
Wariant 5. wybrany przez mieszkańców
Wraz z początkiem października zakończono zbieranie ankiet. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad właśnie przedstawiła wyniki – odnotowano 159 głosów za wariantem 5. oraz 96 głosów przeciwko.Tym samym właściciele nieruchomości położonych w gminie Nowe Skalmierzyce oraz w sołectwie Dobrzec wybrali wariant 5. nowego przebiegu DK25, uzupełniony o dodatkowe rozwiązania techniczne.
Obwodnica Kalisza ma mieć długość około 18,5 km i będzie przebiegać będzie w całości poza granicami administracyjnymi miasta.
W praktyce wariant 5. zostanie uzupełniony o lepsze powiązanie otoczenia społeczno-gospodarczego na nowym węźle na DK25 koło Ociąża, a także stworzenie nowego węzła na wysokości ulic Skalmierzyckiej i Boczkowskiej na obwodnicy Nowych Skalmierzyc.
Ten wariant przewiduje także zapewnienie ciągłości ul. Bielawskiej w Skalmierzycach poprzez uwzględnienie pod obiektem, wzdłuż rzeki Ciemnej, drogi dla pieszych i rowerów.
Pozytywna reakcja władz Kalisza
Z takiego finału przeprowadzonych konsultacji społecznych cieszą się władze Kalisza.
W wyniku dodatkowych konsultacji mieszkańcy wskazali, najkorzystniejszy dla naszego miasta i oznaczony numerem 5, wariant przebiegu drogi – ten, za którym opowiadałem się od początku, ten, którego chcieli kaliszanie. Co to oznacza? Że jeszcze w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może ogłosić przetarg na wykonanie projektu i budowę całej obwodnicy Kalisza. Czekamy z niecierpliwością – informuje Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.