Poznański magistrat zapowiada, że przebudowa mostu potrwa około trzech lata i będzie realizowana etapami, aby ograniczyć utrudnienia dla kierowców i pieszych.
Przebudowa Mostu Chrobrego w Poznaniu. Zmiany w organizacji ruchu
W pierwszym etapie prac, z ruchu wyłączona i rozebrana zostanie północna nitka mostu, która znajduje się w gorszym stanie niż południowa. W trakcie rozbiórki oraz odbudowy tej części przeprawy, ruch w obu kierunkach będzie odbywał się po nitce południowej. W kolejnym etapie sytuacja się zmieni - kierowcy skorzystają z północnej strony mostu, a prace przeniosą się na część południową. Jednocześnie realizowane będą pozostałe zadania objęte inwestycją. Po zakończeniu przebudowy kierowcy nadal będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Zakładamy, że do tego czasu będzie już przejezdny nowy wiadukt w ul. Golęcińskiej oraz wymieniona zostanie nawierzchnia na południowej nitce ul. Warszawskiej. Jesienią chcemy również udostępnić wiadukt w ciągu ul. Lutyckiej oraz zakończyć prace prowadzone obecnie na ul. Hetmańskiej nad ul. Wagrowską. Bardzo istotna jest dostępność otwartych już, a sąsiadujących z mostem Chrobrego, mostów Berdychowskich - podkreśla w komunikacie Marcin Gołek, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.
Ekspertyza potwierdziła konieczność przebudowy mostu
Decyzja o przebudowie mostu zapadła po ekspertyzie, która wykazała m.in. nieszczelną izolację pod chodnikami, brak prawidłowego odwodnienia oraz korozję i uszkodzenia dylatacji. Problemy te mogły obniżyć nośność obiektu. Konieczność remontu potwierdziła również opinia techniczna z grudnia 2024 r. sporządzona przez ekspertów z Politechniki Poznańskiej.
Most Chrobrego po przebudowie będzie bezpieczniejszy
Po zakończeniu przebudowy most ma stać się bezpieczniejszy i bardziej funkcjonalny dla wszystkich uczestników ruchu.Inwestycja obejmie nie tylko sam most, ale także modernizację dojazdów - rozbudowane zostaną fragmenty ulic Estkowskiego i Wyszyńskiego. Prace obejmą również skrzyżowania z ulicami Chwaliszewo, Panny Marii i Wieżową. Powstaną także nowe zjazdy, chodniki, drogi rowerowe oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Zmiany w komunikacji miejskiej po przebudowie mostu Chrobrego
Planowana modernizacja mostu Chrobrego przyniesie zmiany nie tylko dla kierowców, ale także dla pasażerów komunikacji miejskiej. Przy Katedrze powstanie nowoczesny, wspólny przystanek tramwajowo-autobusowy, który ułatwi przesiadki. Autobusy w tym miejscu będą mogły korzystać z torowiska.Nowy przystanek zostanie wyposażony w tablice informacji pasażerskiej, biletomat, nowe wiaty i ławki. Zostanie także dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami - m.in. poprzez system oznaczeń fakturowych na nawierzchni, ułatwiający poruszanie się osobom niewidomym i słabowidzącym.
Nowe przejście naziemne i lepsza infrastruktura dla pieszych i rowerzystów
Piesi nie będą już musieli korzystać z przejścia podziemnego przy skrzyżowaniu ul. Wyszyńskiego z ul. Ostrów Tumski i ul. Wieżową. W jego miejsce powstanie naziemne przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym, a zejścia z przystanków tramwajowych pod ul. Wyszyńskiego zostaną zlikwidowane.Na moście zaplanowano chodniki i drogi rowerowe, które zostaną połączone z infrastrukturą na ul. Estkowskiego. Przy skrzyżowaniu Estkowskiego i Chwaliszewa pojawią się liczniki rowerowe, a na ul. Wyszyńskiego powstanie ciąg pieszo-rowerowy. Inwestycja obejmie także pięć stref odpoczynku wyposażonych w ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.