Poznańska fabryka Volkswagena od ponad 20 lat produkuje modele Caddy, które trafiają na światowe rynki.
Tylko w zeszłym roku z fabryki w stolicy Wielkopolski wyjechało prawie 87 tysięcy modeli Caddy 5 - informuje Patrycja Kasprzyk, rzecznik prasowy Volkswagen Poznań Sp. z o.o.
Obecne wprowadzenie hybrydowego wariantu Caddy wzbogaca ofertę marki i odpowiada na rosnące potrzeby rynku motoryzacyjnego, dążącego do redukcji emisji spalin.
Hybrydowy Caddy wyjedzie z fabryki Volkswagena w Poznaniu
Caddy eHybrid łączy w sobie silnik elektryczny oraz spalinowy, oferując moc 110 kW i użytkową pojemność akumulatora 19,7 kWh. Caddy na napędzie wyłącznie elektrycznym przejedzie nawet 122 km.
To oznacza, że w ruchu miejskim może poruszać się dzięki silnikowi elektrycznemu, który umożliwia bezemisyjną jazdę i jest zdecydowanie bardziej przyjazny dla środowiska. Z kolei jazdę w dłuższe trasy zapewnia silnik spalinowy - 1,5-litrowy TSI - wskazuje rzecznik prasowy Volkswagena Poznań.
Nowe systemy wsparcia kierowcy, takie jak asystent pasa ruchu czy kamera wielofunkcyjna, zwiększają bezpieczeństwo użytkowników. Model dostępny jest zarówno w wersji osobowej, jak i dostawczej.
Wersje Cargo wzbogacono o dodatkowe systemy (dostępne już wcześniej w wersjach osobowych), m.in. boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, kamerę wielofunkcyjną, asystenta pasa ruchu i asystenta jazdy umożliwiającego monitorowanie ruchu pieszych i rowerzystów - podaje Patrycja Kasprzyk.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Kobiety na czele Volkswagena. Nowa dyrektor finansowa spółki w Poznaniu
Zakład Volkswagena w Poznaniu dostosowany do montażu aut elektrycznych
Produkcja hybrydowych modeli Volkswagena Caddy w Poznaniu wymagała szeregu zaawansowanych inwestycji oraz modernizacji zakładu.
Przykładowo, w obszarze budowy karoserii zintegrowano 20 nowych robotów i rozbudowano 22 stacje, wdrożono też m. in. technologię wycinania plazmowego. To wszystko przyczyniło się do dalszej automatyzacji i usprawnienia produkcji. Zmiany dotknęły też obszar lakierni, gdzie dostosowano procesy, by sprostać wymaganiom związanym z produkcją pojazdów hybrydowych - wyjaśnia Patrycja Kasprzyk.
Rozbudowana została tażke linia montażowa i podmontaż napędu, co zwiększyło efektywność produkcji. Pracownicy przeszli ponad 9 tysięcy szkoleń z zakresu elektromobilności, budowy baterii i systemów asystenckich, prowadzonych przez Akademię Volkswagen Poznań.
Zakład został również dostosowany do budowy aut elektrycznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej, co zapewnia bezpieczeństwo pracowników i infrastruktury. Te wszystkie zmiany pozwalają nam obecnie na produkcję nowoczesnych i ekologicznych samochodów - podkreśla Marcin Kanturski, dyrektor produkcji w zakładzie Volkswagena w Poznaniu.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.