reklama

Szymon Hołownia chce, żeby Kolej Dużych Prędkości dojeżdżała do Kalisza

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Bartosz Grześkowiak / archiwum

Szymon Hołownia chce, żeby Kolej Dużych Prędkości dojeżdżała do Kalisza - Zdjęcie główne

Szymon Hołownia chce, żeby Kolej Dużych Prędkości dojeżdżała do Kalisza | foto Bartosz Grześkowiak / archiwum

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Z regionuSzymon Hołownia, marszałek sejmu i kandydat na prezydenta Polski, w Kaliszu podkreślił, że miasto nie może zostać wykluczone z projektu Kolei Dużych Prędkości.
reklama

Przypomnijmy, w 2023 roku Centralny Port Komunikacyjny (CPK) zapowiedział, że Kalisz znajdzie się na trasie Kolei Dużych Prędkości. Niedługo potem pojawił się pomysł wybudowania obwodnicy, a tym samym ominięcia miasta.

reklama

Kolej Dużych Prędkości. Kolejowa obwodnica Kalisza budzi kontrowersje

Już pod koniec ubiegłego roku negatywnie o tej koncepcji wypowiadał się Patryk Wild, członek stowarzyszenia "Tak dla CPK". W rozmowie z naszym portalem stwierdził:

Powstał pomysł, aby wybudować obwodnicę, której jedynym celem jest ominięcie Kalisza, po to, aby pasażerowie jadący z Poznania w kierunku Łodzi i Warszawy mieli szybszą trasę przejazdu o 3 minuty - jeśli pociąg nie zatrzymywałby się w Kaliszu, i o 5 minut, jeśli zatrzymywałby się w Kaliszu.

Patryk Wild ocenił tę propozycję jako absurdalną.

Jesteśmy krytycznie nastawieni do tego pomysłu, aby wykluczać 100-tysięczne miasto, główny ośrodek aglomeracji, która ma ponad 300 tysięcy mieszkańców - podkreślił członek stowarzyszenia "Tak dla CPK".

reklama

Szymon Hołownia w Kaliszu o planach ominięcia Kalisza przez Kolej Dużych Prędkości

Suchej nitki na pomyśle budowy kolejowej obwodnicy nie zostawił także marszałek sejmu Szymon Hołownia, który we wtorek (7 stycznia) gościł w Kaliszu. 

Polska oparta o 5 czy 7 metropolii to jest przepis na katastrofę demograficzną, gospodarczą i tak naprawdę cywilizacyjną. Polska, żeby była bezpieczna, musi się oprzeć na wielu filarach (...) Takimi filarami są ośrodki miejskie, takie jak Kalisz - stwierdził na konferencji prasowej.

Podkreślił, że Kolej Dużych Prędkości powinna przebiegać przez miasto.

To wydłuży trasę o 6 minut, ale mamy przynajmniej dużo więcej pasażerów w obrębie działania tej kolei. Jest to projekt sprawiedliwy społecznie - argumentował Hołownia.

reklama

KDP szansą na zatrzymanie odpływu mieszkańców z Kalisza?

Jak mówił, w ciągu ostatnich ośmiu lat Kalisz stracił około 10 tysięcy mieszkańców, głównie wyjeżdżających za pracą. Jego zdaniem, utrzymanie miasta na trasie KDP to szansa na zatrzymanie tego niekorzystnego trendu.

Jeśli nie chcemy, aby Kalisz stracił kolejne 10 tysięcy mieszkańców, tak jak stracił w ciągu ostatnich 8 lat, to musicie dać szansę, aby ludzie pracowali tam, gdzie chcą, uczyli się tam, gdzie chcą, a tu mieszkali, płacili podatki, prowadzili dzieci do szkół i przedszkoli - apelował do partnerów z koalicji rządzącej.

reklama

Zapewnił też, że jego ugrupowanie będzie przekonywało do zmiany koncepcji.

Wokół wariantu kaliskiego KDP możecie być pewni, tak jak wokół Płocka, zrobimy naprawdę duży raban - skwitował Szymon Hołownia.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama