Kolej Dużych Prędkości. Kolejowa obwodnica Kalisza budzi kontrowersje
Już pod koniec ubiegłego roku negatywnie o tej koncepcji wypowiadał się Patryk Wild, członek stowarzyszenia "Tak dla CPK". W rozmowie z naszym portalem stwierdził:
Powstał pomysł, aby wybudować obwodnicę, której jedynym celem jest ominięcie Kalisza, po to, aby pasażerowie jadący z Poznania w kierunku Łodzi i Warszawy mieli szybszą trasę przejazdu o 3 minuty - jeśli pociąg nie zatrzymywałby się w Kaliszu, i o 5 minut, jeśli zatrzymywałby się w Kaliszu.
Patryk Wild ocenił tę propozycję jako absurdalną.
Jesteśmy krytycznie nastawieni do tego pomysłu, aby wykluczać 100-tysięczne miasto, główny ośrodek aglomeracji, która ma ponad 300 tysięcy mieszkańców - podkreślił członek stowarzyszenia "Tak dla CPK".
Szymon Hołownia w Kaliszu o planach ominięcia Kalisza przez Kolej Dużych Prędkości
Suchej nitki na pomyśle budowy kolejowej obwodnicy nie zostawił także marszałek sejmu Szymon Hołownia, który we wtorek (7 stycznia) gościł w Kaliszu.Polska oparta o 5 czy 7 metropolii to jest przepis na katastrofę demograficzną, gospodarczą i tak naprawdę cywilizacyjną. Polska, żeby była bezpieczna, musi się oprzeć na wielu filarach (...) Takimi filarami są ośrodki miejskie, takie jak Kalisz - stwierdził na konferencji prasowej.
Podkreślił, że Kolej Dużych Prędkości powinna przebiegać przez miasto.
To wydłuży trasę o 6 minut, ale mamy przynajmniej dużo więcej pasażerów w obrębie działania tej kolei. Jest to projekt sprawiedliwy społecznie - argumentował Hołownia.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Kolej Dużych Prędkości w Wielkopolsce. Wniosek o decyzję środowiskową na odcinek Pleszew - Poznań
KDP szansą na zatrzymanie odpływu mieszkańców z Kalisza?
Jak mówił, w ciągu ostatnich ośmiu lat Kalisz stracił około 10 tysięcy mieszkańców, głównie wyjeżdżających za pracą. Jego zdaniem, utrzymanie miasta na trasie KDP to szansa na zatrzymanie tego niekorzystnego trendu.
Jeśli nie chcemy, aby Kalisz stracił kolejne 10 tysięcy mieszkańców, tak jak stracił w ciągu ostatnich 8 lat, to musicie dać szansę, aby ludzie pracowali tam, gdzie chcą, uczyli się tam, gdzie chcą, a tu mieszkali, płacili podatki, prowadzili dzieci do szkół i przedszkoli - apelował do partnerów z koalicji rządzącej.
Zapewnił też, że jego ugrupowanie będzie przekonywało do zmiany koncepcji.
Wokół wariantu kaliskiego KDP możecie być pewni, tak jak wokół Płocka, zrobimy naprawdę duży raban - skwitował Szymon Hołownia.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Znamy przebieg nowej obwodnicy Kalisza. Zdaniem prezydenta, wybrano najkorzystniejszy wariant
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.