reklama

Wygrałeś bon na zakupy? Nowe oszustwo "na Biedronkę"

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: adobe stock

Wygrałeś bon na zakupy? Nowe oszustwo "na Biedronkę" - Zdjęcie główne

foto adobe stock

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości Praktycznie nie ma tygodnia, żeby media nie informowały o kolejnych metodach wyłudzenia pieniędzy lub naszych danych. Teraz pojawił się sposób "na Biedronkę"
reklama

Tym razem oszuści wpadli na pomysł wykorzystania kupujących, którzy gonią za wszelakimi promocjami, gratisami i zniżkami.

Na facebooku pojawiły się wpisy, że Biedronka organizuje wielką promocję, w ramach której sieć może zapłacić za zakupy zrobione przez wylosowanych klientów. Oczywiście tym "szczęśliwym" klientem zawsze jest ten, kto kliknie na udostępniony w poście link.

Dowiadujemy się wtedy, że wygraliśmy bon zakupowy wartości 500 zł. Jednak aby go otrzymać, musimy zrobić jeszcze jeden krok. I tutaj właśnie oszuści założyli pułapkę. "Szczęśliwcy" zostają poproszeni o podanie swoich danych kontaktowych i adresowych. Zasilają one bazy danych tzw. osób łatwowiernych, które potencjalnie dadzą się znowu oszukać. 

Podając swoje dane w takim konkursie, niestety, pokazujemy oszustom, że jesteśmy podatni na manipulację, więc mogą chcieć to wykorzystać kolejny raz - tłumaczy Karolina Wrońska z CyberRescue.

Specjaliści z tej firmy ostrzegają również, że jeżeli podaliśmy wszystkie dane jakie wymagała strona, w tym numer telefonu, możemy zacząć otrzymywać wysoko płatne SMS-y Premium.

Koniecznie skontaktujmy się z operatorem naszej sieci i zablokujmy płatną usługę SMS Premium - podpowiada Marlena Dziemińska z CyberRescue.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama