RedLight na kolejnych skrzyżowaniach i przejazdach drogowo-kolejowych
Monitoringiem w całym kraju CANARD obejmie dziesięć skrzyżowań i pięć przejazdów kolejowo-drogowych. Lokalizacje wybrano we współpracy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad oraz Policją.
To miejsca, gdzie dochodzi do największej liczby zdarzeń drogowych spowodowanych niezastosowaniem się przez kierujących pojazdami do czerwonego sygnału świetlnego - informuje CANARD. - Oceniając konieczność wprowadzenia stałej kontroli, brano również pod uwagę charakter najbliższej okolicy, w tym bliskość szkół, obiektów użyteczności publicznej, infrastruktury przeznaczonej dla pieszych czy transportu zbiorowego.
Jak działa system RedLight?
RedLight to system automatycznej rejestracji wykroczeń. Głównym zadaniem kamer jest wykrywanie przejazdów na czerwonym świetle. Urządzenia są ustawione tak, że rejestrują wszelkie wykroczenia ze zwłoką dwóch sekund. System - w zależności, gdzie jest montowany - składa się z kilku lub nawet kilkudziesięciu kamer.
Po analizie nagrania, do właściciela pojazdu ustalonego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów, wysyłana jest dokumentacja zawierająca komplet informacji o wykroczeniu, w tym czas i miejsce jego popełnienia, czas jaki upłynął od zapalenia się czerwonego światła oraz zdjęcia zdarzenia - wyjaśnia Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym.
Lokalizacja nowych kamer RedLight w Wielkopolsce
Montażem kamer zajmie się firma VITRONIC EASTERN Europe Sp. z o.o. Systemy mają zacząć działać do połowy przyszłego roku.W Wielkopolsce kamery RedLight zostaną zamontowane:
skrzyżowania drogowe (lokalizacje podstawowe)
- Nekla (gmina Nekla, powiat wrzesiński) - skrzyżowanie drogi krajowej nr 92 z ul. Dworcową i Powstańców Wielkopolskich
- Wolsztyn - skrzyżowanie drogi krajowej nr 32 z ul. Powstańców Wielkopolskich
- Kościelna Wieś (gmina Gołuchów, powiat pleszewski) - skrzyżowanie drogi krajowej nr 12 z ul. Ostrowską i Kościelną
skrzyżowania drogowe (lokalizacje zastępcze)
- Września - skrzyżowanie drogi krajowej nr 92 z ul. Podmiejską
przejazdy kolejowo-drogowe
- Wymysłowo (gmina Trzemeszno, powiat gnieźnieński) - droga krajowa nr 15
- Łąkociny (gmina Ostrów Wlkp.) - droga krajowa nr 36
- Piaski (gmina Łęka opatowska, powiat kępiński) - droga krajowa nr 11
Alarmujące statystyki
W 2024 roku system RedLight zarejestrował 60,5 tys. wykroczeń na skrzyżowaniach i 12,3 tys. na przejazdach kolejowych. Najwięcej w Łodzi, Krakowie, Warszawie i Wrocławiu.
Liczba naruszeń zdeterminowana jest przede wszystkim natężeniem ruchu na skrzyżowaniu lub przejeździe kolejowo-drogowym - podaje Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym
Jak informuje CANARD, po zakończeniu tego etapu rozbudowy, system będzie prowadził kontrole na 60 skrzyżowaniach oraz 10 przejazdach kolejowo-drogowych.
Co grozi za przejechanie na czerwonym świetle?
Warto przypomnieć, że przejazd na czerwonym świetle jest jednym z najpoważniejszych wykroczeń drogowych. Kierowcy, który nie stosuje się do obowiązującego prawa, grozi: mandat w wysokości 500 zł i aż 15 punktów karnych. Jeśli do wykroczenia dojdzie na przejeździe kolejowym - kwota kary wzrasta do 2 tys. zł.
Jeśli w ciągu dwóch lat dojdzie drugi raz do tego samego wykroczenia, kierujący zapłaci podwójną karę, czyli 4 tys. zł. Sprawcy naruszenia przypisywane jest również 15 punktów karnych - informuje CANARD.
Czy kamery RedLight poprawiają bezpieczeństwo na drogach? Zapraszamy do udziału w sondzie pod artykułem ↓
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.