Choć przestępcy nieustannie szukają nowych sposobów, aby wyłudzić pieniądze od niewinnych osób - w tym przypadku był to klasyczny scenariusz oszustwa "na pracownika banku".
W słuchawce mężczyzna usłyszał głos kobiety ze wschodnim akcentem, która przedstawiła się jako pracownik banku. Rozmówczyni poinformowała mężczyznę, że przed chwilą doszło do próby włamania się na jego konto bankowe. Następnie przekazała, że za chwilę skontaktuje się z nim jej kolega z działu technicznego - opisuje konińska policja.
Rzeczywiście, chwilę później zadzwonił mężczyzna. Przedstawiając się jako pracownik techniczny banku, potwierdził wcześniejsze informacje przekazane koninianinowi przez kobietę. Powiedział, że - ze względów bezpieczeństwa - pieniądze należy przelać na konto techniczne.
Oszust wymusił w ten sposób na mieszkańcu Konina udostępnienie wygenerowanych kodów BLIK. Kiedy mieszkaniec Konina zorientował się, że z jego konta zniknęło 6 tys. zł, zorientował się, że został oszukany.
Nad ustaleniem sprawców oszustwa pracuje konińska policja.
PRZECZYTAJ TAKŻE:
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.