Pod koniec ubiegłego roku na poznańskich torowiskach rozpoczęły się specjalistyczne prace, mające na celu poprawę komfortu podróży tramwajami oraz zmniejszenie hałasu dla okolicznych mieszkańców. Na torach pojawiły się specjalistyczne pojazdy do szlifowania szyn, które pracowały nocami.
Poznańskie tramwaje pojadą ciszej dzięki temu zabiegowi
Szlifowanie szyn to zabieg konserwacyjny, który pozwala utrzymać torowiska w dobrym stanie technicznym. Regularnie przeprowadzane szlifowanie eliminuje rysy, zużycie faliste szyn oraz nierówności, które powstają w wyniku codziennej eksploatacji torów. Te nierówności prowadzą do wzrostu hałasu i przyspieszają degradację zarówno torowisk, jak i tramwajów.Po szlifowaniu główka szyny jest wyrównana, co bezpośrednio wpływa na zmniejszenie hałasu powstającego na styku koła tramwajowego z torowiskiem oraz na skutek drgań tramwaju. Zmniejszenie hałasu oznacza większy komfort dla mieszkańców wzdłuż tras tramwajowych. Natomiast pasażerowie zyskają przyjemniejszą i ciszej przebiegającą podróż, a dla MPK Poznań szlifowanie torów to także sposób na wydłużenie żywotności szyn i taboru.
Tramwaje mają jeździć ciszej na tych ulicach [WYKAZ]
W grudniu ubiegłego roku prace szlifowania szyn odbyły się na wielu odcinkach poznańskich torowisk:
- Żegrze (od ronda Żegrze do przystanku os. Lecha),
- Pułaskiego i Winogrady (od węzła rozjazdowego Aleja Wielkopolska do ul. Przełajowej),
- Starołęcka (od ronda Starołęka do pętli Starołęka PKM),
- Kórnicka (od ul. Jana Pawła II do ul. Piotrowo oraz od mostu Rocha do ul. Podgórnej),
- Królowej Jadwigi (od mostu Królowej Jadwigi do ul. Półwiejskiej),
- Hetmańska (od ul. Traugutta do węzła rozjazdowego Głogowska/Hetmańska oraz od ul. Traugutta do ronda Starołęka),
- Grunwaldzka (od węzła rozjazdowego Bałtyk do ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego oraz na przejeździe na skrzyżowaniu z ul. Grochowską),
- Węzeł rozjazdowy MTP (wszystkie relacje węzła),
- Trasa PST (tzw. dolny odcinek - od węzła rozjazdowego MTP do rozjazdu na trasie PST),
- Roosevelta (od ul. Zacisze do węzła Most Teatralny oraz od węzła rozjazdowego Bałtyk do węzła Most Dworcowy),
- Fredry (dwa przejazdy drogowe na skrzyżowaniach z ul. Kościuszki oraz z al. Niepodległości),
- Plac Wolności, ul. Święty Marcin i 27 Grudnia,
- Unii Lubelskiej,
- Piaśnicka (od Orlego Gniazda do przystanku os. Lecha),
- Trasa Franowo (od przystanku os. Lecha do pętli tramwajowej Franowo, wraz z torowiskiem w tunelu).
Jak informuje Urząd Miejski w Poznaniu łącznie w grudniu zabiegowi szlifowania poddano 38 kilometrów torów.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Elektryczne autobusy w Lesznie. Miasto stawia na zeroemisyjny transport
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.