Poczta Polska wdrożyła procedury zapewniające bezpieczeństwo klientom i pracownikom przy dostawie przesyłek wprost pod drzwi.
- Oprócz tradycyjnej formy doręczenia wszystkie przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie (z zastrzeżeniem przesyłek z dokumentami zwrotnymi) można odebrać bez pokwitowania. W tym przypadku wystarczy jedynie okazanie pracownikowi Poczty Polskiej z bezpiecznej odległości dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego, paszportu, prawa jazdy. Pracownik Poczty Polskiej sam spisze 4 ostatnie cyfry numeru weryfikowanego dokumentu - czytamy w komunikacie prasowym.
- Dla przesyłek paczkowych i kurierskich, w przypadku gdy nadawca podał numer telefonu klienta, przed doręczeniem przesyłki klient otrzyma numer kontaktowy do kuriera. Od kuriera można uzyskać informacje o prognozowanym czasie dostawy lub uzgodnić bezpośrednio tryb odbioru przesyłki.
W przypadku przesyłek pobraniowych rekomendowana jest płatność bezgotówkową np. kartą płatniczą.
Dodatkowo od początku tego tygodnia wprowadzone zostały zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych. Przede wszystkim godziny pracy w dni robocze uległ skróceniu do 6 godzin. To samo tyczy się tych punktów pocztowych, które były całodobowe. Będą one czynne przez 7 dni w tygodniu ale tylko w godzinach od 8.00 do 20.00. Wszystkie punkty obsługi klienta prowadzone w galeriach handlowych są nieczynne.