reklama

Aplikacja ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym podróżowanie kaliską komunikacją miejską

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Aplikacja ułatwi osobom niewidomym i niedowidzącym podróżowanie kaliską komunikacją miejską - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
6
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościKalisz jako pierwsze miasto w Polsce wprowadza pilotażowy program aplikacji INTROS, mającej na celu ułatwienie korzystania z transportu publicznego osobom niewidomym i niedowidzącym. Rozwiązanie to wspiera użytkowników w dotarciu na przystanek, odnalezieniu odpowiedniego autobusu oraz bezpiecznym wejściu i opuszczeniu pojazdu.
reklama

Kalisz testuje aplikację INTROS, która powstała we współpracy ze Szwajcarską Federacją Niewidomych i Słabowidzących. Jej celem jest zwiększenie samodzielności osób z niepełnosprawnością wzrokową. 

reklama

To niezwykle ważny krok w kierunku budowania miasta dostępnego dla wszystkich mieszkańców - uważa Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza. - Nasza infrastruktura musi służyć każdemu, niezależnie od ograniczeń - i to jest tylko początek zmian, które wprowadzimy.

Miasto Kalisz złożyło wniosek o dofinansowanie z Funduszy Europejskich na transport miejski. W przypadku otrzymania środków, planowane są m.in. rozwiązania ułatwiające korzystanie z komunikacji miejskiej przez osoby niedowidzące i niewidome, a także budowa węzła przesiadkowego oraz ścieżek pieszo-rowerowych. Wartość inwestycji to ponad 137 mln zł.

Czym jest aplikacja INTROS?

INTROS to mobilna aplikacja, która automatycznie wymienia informacje między urządzeniem pasażera, a kierowcą autobusu. Użytkownicy mogą sprawdzić rozkład jazdy, zaprogramować trasę i przystanki oraz poprosić o otwarcie przednich drzwi autobusu. Kierowca otrzymuje powiadomienie o obecności osoby potrzebującej wsparcia na przystanku, co zapewnia bezpieczne wejście do pojazdu.

reklama

Jak aplikacja INTROS pomaga osobom niewidomym w podróżowaniu?

Aplikacja umożliwia osobom niewidomym zdalne sprawdzenie rozkładu jazdy, wysłanie żądania zatrzymania autobusu oraz zaprogramowanie trasy. Dzięki niej autobus informuje pasażera dźwiękowo o numerze linii i kierunku, a kierowca dostaje powiadomienie o konieczności otwarcia przednich drzwi. Podczas podróży aplikacja przekazuje informacje o przystankach, a przy wysiadaniu pomaga w bezpiecznym opuszczeniu pojazdu. Kierowca zostaje powiadomiony i otwiera przednie drzwi, umożliwiając bezpieczne opuszczenie pojazdu.

Po miesiącu przeprowadzonych testów, zainteresowani z entuzjazmem przyjęli nowe rozwiązanie - informuje Urząd Miasta Kalisza.

Warto zaznaczyć, że obecnie tabor Kaliskich Linii Autobusowych składa się z 68 niskopodłogowych autobusów wyposażonych w rampy i miejsca dla wózków inwalidzkich. Dodatkowo 50 pojazdów ma przyciski oznaczone Braille'em, a w 60 zainstalowane są głosowe zapowiedzi przystanków. 

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama