Reklama

Reklama

Linia kolejowa Poznań - Wrocław zmienia oblicze. Powstały nowe tunele i wiadukty

Opublikowano: sob, 3 lip 2021 06:00
Autor: | Zdjęcie: Dawid Bela

Linia kolejowa Poznań - Wrocław zmienia oblicze. Powstały nowe tunele i wiadukty - Zdjęcie główne

foto Dawid Bela

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości W 90 minut z Poznania do Wrocławia pociągiem? W takim czasie najszybsze składy - po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - będą mogły jeździć na trasie pomiędzy stolicami Wielkopolski a Dolnego Śląska.

Reklama

W środę w Rawiczu dla kierowców otwarto dwa tunele pod torami kolejowymi. Obiekty zastąpiły przejazdy kolejowo-drogowe. Dzięki temu, ma być bezpieczniej, a ponadto czas przejazdu pociągami z Poznania do Wrocławia będzie krótszy.

Na ul. Piłsudskiego w Rawiczu kierowcy korzystają z ponad 400 m przejazdu pod torami - relacjonuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. - Są dwa pasy ruchu, po jednym w każdym kierunku. Komunikację przy stacji kolejowej usprawnia nowe rondo u zbiegu ul. Podmiejskiej. Piesi korzystają z bezpiecznych, oddzielonych od jezdni chodników. Na ul. Świętojańskiej mieszkańcy zyskali 260 m tunel. Obiekt przeznaczony jest przede wszystkim dla pieszych i rowerzystów. Z zachowaniem ostrożności, przewidziano też możliwość przejazdu samochodów osobowych - dodaje. 

Bezkolizyjny przejazd kolejowy pomiedzy Rawiczem, a Masłowem. Fot: Jarosław Pawlak

Modernizacja linii Wrocław - Poznań, trasy ważnej dla europejskiej sieci kolejowej, zapewnia coraz lepsze podróże regionalne i dalekobieżne. Na trasie wzrósł poziom bezpieczeństwa - dzięki bezkolizyjnym skrzyżowaniom, m.in. otworzonym dziś w Rawiczu, a wcześniej w Kościanie oraz Klonówcu, Lesznie i Bojanowie - powiedział Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK S.A.

Jak informuje PKP PLK, skróci się się czas podróży między stolicami Dolnego Śląska a Wielkopolski. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - najszybsze składy mają jechać z prędkością 160 km/h i pokonywać trasę pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem w około 90 minut. Jeszcze przed rokiem - w trakcie modernizacji linii - było to około 2 godziny i 20 minut.

Projekt modernizacji linii kolejowej E59 - na odcinku między granicą województwa dolnośląskiego a Czempiniem obejmuje około 70 kilometrów. Na tym odcinku powstały nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach, wymieniono tory oraz zbudowano bezkolizyjne skrzyżowania.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.