Reklama

Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe listy. Bank ostrzega i radzi

Opublikowano: pt, 6 kwi 2018 12:22
Autor:

Cyberprzestępcy rozsyłają fałszywe listy. Bank ostrzega i radzi  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

UWAGA! Oszuści znów próbują wykorzystać sieć, by uzyskać nasze dane i dostęp do pieniędzy.

 

„Ostrzegamy przed fałszywymi mailami rozsyłanymi przez cyberprzestępców. Pod pozorem blokady przelewów i konieczności „weryfikacji tożsamości” proszą o kliknięcie w fałszywy link i podanie poufnych danych - informuje w komunikacie Bank PKO Bank Polski.

 

 

Bankowcy ostrzegają, że kliknięcie w podany link kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych.

 

„Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa” – czytamy w komunikacie banku [ZOBACZ TUTAJ].

Bank przypomina!

Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.

Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!

Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.

Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.

Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE