Oferta przewozowa kolei w Wielkopolsce została wzbogacona poprzez zaprezentowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego roczny rozkład jazdy 2021/2022. Ten skutkuje bowiem nowymi połączeniami, szybszymi przejazdami i zwiększoną ilością pociągów na trasach. Za jego realizację odpowiedzialni są przewoźnicy Koleje Wielkopolskie oraz Polregio. Jak informują zarządcy, nowy plan jest odpowiedzią na sygnalizowane potrzeby pasażerów. Ma on także zachęcać mieszkańców regionu do korzystania z ekologicznej formy transportu, jaką są pociągi, oraz eliminować problem wykluczenia komunikacyjnego.
Nowy rozkład jazdy pociągów. Jakie zmiany na trasach?
Koleje Wielkopolskie w ramach nowego rozkładu uruchomiły ponad 60 nowych pociągów. Przybyło ich m.in. na trasie z Poznania do Gniezna (pojawiło się więcej połączeń z miejscowością Trzemeszynko czy Moglino), a także w kierunku Zbąszynka czy Kutna. Dzięki nowym połączeniom na odcinku Piła Główna - Wyrzysk Osiek, mieszkańcy takich miejscowości jak Kaczory, Miasteczko Krajeńskie, Krostkowo czy Osiek nad Notecią będą mogli dojechać bezpośrednio do Poznania. Dodatkowa para pociągów została uruchomiona także w kierunku Odolanowa. Zmiany dotyczą ponadto relacji Poznań - Grodzisk, Poznań - Gołańcz, Poznań - Rawicz, Leszno - Zbąszynek. O szczegółach tych zmian przeczytasz TUTAJ. Polregio zapowiedziało wprowadzenie do oferty m.in. bezpośredniego połączenia z Poznania do Warszawy na trasie, której pokonanie zajmie ok. 5,5 godz.
Ponadto zmienią się połączenia w okresie sezonowym. Pojawią się sezonowe przyspieszone pociągi „RIWIERA” z Poznania do Kołobrzegu oraz „ORKAN” z Poznania do Świnoujścia. Przyspieszony zostanie też transport w relacji Poznań Główny - Szklarska Poręba („KAMIEŃCZYK”), przez co podróż zajmie nie 7 godz. a 5 godz. i 15 min.
Pasażerowie płacą więcej. Ile kosztują teraz bilety?
12 grudnia wzrosła również cena biletów na pociągi Kolei Wielkopolskich oraz Polregio. Wzrost ten wynosi średnio 10 proc., ale jest różny w zależności od np. długości trasy (im krótsza trasa tym większa podwyżka). Przykład: za normalny bilet do stacji oddalonej o 60 km. (np. Poznań Główny - Jarocin) pasażer zapłaci teraz 18, 60 zł. Spółki uzasadniają wyższe ceny wzrostem kosztów wynagrodzeń, obsługi taboru, a przede wszystkim energii - prądu i paliw.
Wzrost cen biletów przewidywany jest na poziomie ok. 10% i dotyczyć będzie zarówno biletów jednorazowych, okresowych jak również biletów w ramach oferty Bus-Tramwaj-Kolej. Wzrosną również kary za przejazd bez ważnego biletu z 225 na 245 zł. Nie ulegną zmianie natomiast ceny zryczałtowane, m. in. za przewóz pas, roweru, czy bagaży - informują Koleje Wielkopolskie.
Jako jedyny tak duży przewoźnik pasażerski od trzech lat nie korygowaliśmy cen biletów jednorazowych. Cennik został skonsultowany i zaakceptowany przez organizatorów publicznego transportu zbiorowego, czyli Marszałków Województw, na zlecenie których POLREGIO realizuje połączenia kolejowe. Liczymy na zrozumienie pasażerów, w tym roku już dokonaliśmy zakupu zmodernizowanych składów, a w najbliższym czasie rozpoczniemy zakup nowego taboru, co znacząco poprawi komfort podróży na obsługiwanych przez POLREGIO trasach - czytamy na stronie Polregio.
Póki co Intercity nie zmieniło cen biletów. Z aktualnym cennikami oraz rozkładami jazdy najlepiej zapoznać się na stronach przewoźników.
Korzystacie na co dzień z pociągów? Odczuliście już skutki wprowadzonych zmian? Jak je oceniacie?
Szanowni Internauci. Komentujcie, dyskutujcie, przedstawiajcie swoje argumenty, wymieniajcie poglądy - po to jest nasze forum i możliwość dodawania komentarzy. Prosimy jednak o merytoryczną dyskusję, o rezygnację z wzajemnego obrażania, pomawiania itp. Szanujmy się.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.