Chodzieska policja w ostatnich dniach odnotowała dwa przypadki "ataku" oszustów na osoby starsze.
Jak relacjonuje rzeczniczka policji, 10 maja na telefon stacjonarny 74-letniej mieszkanki Budzynia zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza Centralnego Biura Antykorupcyjnego. Podał imię i nazwisko oraz wymyślony numer legitymacji policyjnej.
Swoją rozmówczynię poinformował o rzekomym podrobieniu przez oszustów jej dowodu osobistego i usiłowaniu zaciągnięcia na nią kredytu. Zapytał także o wysokość zgromadzonych na koncie pieniędzy - relacjonuje KPP w Chodzieży.
Na szczęście, seniorka nie straciła czujności. Zasłaniając się RODO, odmówiła podania jakichkolwiek danych i rozłączyła się. O podejrzanej rozmowie telefonicznej poinformowała policję.
Niestety, kilka dni wcześniej oszustom udało się zwieść inną mieszkankę powiatu chodzieskiego. 95-latka straciła 35 tys. zł.
W słuchawce telefonu usłyszała, że listonosz roznoszący emerytury i renty, operuje fałszywymi pieniędzmi. Oszust, wykorzystując fikcyjną historię i łatwowierność kobiety sprawił, że ta wyrzuciła przez okno pieniądze przekonana, że ów policjanci sprawdzą, czy są prawdziwe, czy podrobione, po czym je zwrócą. Kiedy zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustów, o wszystkim poinformowała policję - przekazuje rzecznik KPP w Chodzieży.
Policja apeluje, szczególnie do seniorów, o rozwagę i ostrożność.
Pamiętajmy, że oszuści wykorzystują różne techniki psychomanipulacji, by wprowadzić w błąd daną osobę. Dlatego nie wolno nikogo obcego wpuszczać do swojego mieszkania, przekazywać pieniędzy, czy przelewać je na jakieś konto, ani też przekazywać osobom obcym swoich loginów i pinów do systemu elektronicznej bankowości, jak i numerów kart kredytowych z numerem CVV. Każdą usłyszaną historię należy zweryfikować, dzwoniąc czy to do bliskich, czy innego podmiotu. Istotne jest to, żeby zrobić to ze swojego telefonu, po rozłączeniu poprzedniej rozmowy - przestrzega policja.
Funckjonariusze przypominają, że realizując jakiekolwiek czynności służbowe nigdy od nikogo nie zażądają wydania lub przelania na wskazane konto pieniędzy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.