Fałszywe wiadomości e-mail o potwierdzeniu płatności SWIFT
W wiadomościach oszuści proszą o potwierdzenie rzekomej płatności SWIFT. Jednak, jak informuje mBank te wiadomości, zawierają plik ze złośliwym oprogramowaniem.
Jeśli go otworzysz, doprowadzi to do instalacji złośliwego oprogramowania na Twoim komputerze. Może to skutkować przejęciem przez przestępców kontroli nad Twoim urządzeniem. To też bezpośrednie zagrożenie dla Twoich pieniędzy - informuje mBank w komunikacie prasowym.
Jak rozpoznać, że wiadomość może być fałszywa?
Pamiętaj o tych rzeczach:
- jeśli korzystasz ze skrzynki w serwisach Gmail, WP, O2, Onet i Interia, wiadomości od prawdziwych źródeł są oznaczone jako wysłane od zaufanego, zweryfikowanego nadawcy,
- mBank nigdy nie wysyła do klientów wiadomości e-mail z linkiem kierującym do strony logowania.
Jeśli otrzymasz e-maila z załącznikiem lub linkiem, którego się nie spodziewasz - nie otwieraj załączników i nie klikaj w linki. Spróbuj najpierw skontaktować się z instytucją, od której rzekomo pochodzi wiadomość. Jeżeli masz wątpliwości dotyczące tej lub innej korespondencji, zadzwoń na mLinię z aplikacji mobilnej lub na +48 42 6 300 800 - doradza bank.
Co zrobić, jeśli otworzysz załącznik z fałszywą wiadomością e-mail?
Jeżeli otworzysz taki załącznik:
- jak najszybciej przeskanuj komputer programem antywirusowym w poszukiwaniu złośliwego oprogramowania,
- jeśli możesz, skorzystaj z innego urządzenia i zmień hasło do serwisu transakcyjnego mBanku oraz wszystkich innych kont bankowych, pocztowych i portali społecznościowych,
- skontaktuj się z mLinią pod numerem +48 42 6 300 800.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.