reklama

23-latek stracił ponad 100 tys. zł. Został perfidnie oszukany

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

23-latek stracił ponad 100 tys. zł. Został perfidnie oszukany - Zdjęcie główne

23-latek stracił ponad 100 tys. zł. Został perfidnie oszukany

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości23-letni mieszkaniec powiatu krotoszyńskiego padł ofiarą oszusta, którzy podawał się za pracownika banku. Młody mężczyzna stracił 119 tysięcy złotych.
reklama

Do Komendy Powiatowej Policji w Krotoszynie zgłosił się 23-letni mieszkaniec powiatu krotoszyńskiego, który padł ofiarą oszustwa na pracownika banku. 

Z relacji pokrzywdzonego wynikało, że otrzymał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik jednego z działających na terenie naszego kraju banków. Rozmowa ta przebiegała standardowo, dlatego nie wzbudziła ona żadnych podejrzeń u pokrzywdzonego, który uwierzył, że rozmawia z autentycznym pracownikiem banku - relacjonuje Paulina Potarzycka, zastępca oficera prasowego krotoszyńskiej policji. 

Oszust poinformował 23-latka, że nieznana osoba - wykorzystując jego dane osobowe - zaciągnęła na niego kredyt i przez to pokrzywdzony widnieje w Biurze Informacji Kredytowej jako dłużnik. Fałszywy konsultant stwierdził, że młody mieszkaniec powiatu krotoszyńskiego - by zostać wykreślonym z rejestru BIK - musi natychmiast ten kredyt spłacić poprzez zaciągnięcie pożyczki na swoim koncie bankowym, a następnie musi starać się o odszkodowanie za wyciek danych osobowych. 

reklama

Niestety, 23-latek uwierzył w tę historię i zaciągnął kredyt na około 119 tysięcy złotych. Następnie przelał te pieniądze na konta oszustów. 

Wypłaty z kont nastąpiły w bankach na terenie całego kraju dzięki usłudze BLIK! - mówi Paulina Potarzycka. 

Jak chronić się przed oszustami?

Krotoszyńscy policjanci po raz kolejny przestrzegają przed nadmiernym zaufaniem w stosunku do osób podających się m.in. za pracowników banku. I przedstawiają praktyczne wskazówki, jak można się chronić przed tego typu oszustwami. 

  • Weryfikacja tożsamości rozmówcy: Zawsze weryfikuj tożsamość osoby dzwoniącej. Możesz to zrobić, dzwoniąc bezpośrednio na oficjalny numer banku, który jest dostępny na stronie internetowej instytucji.
  • Nigdy nie podawaj danych osobowych przez telefon: Banki nigdy nie proszą o pełne dane osobowe ani numery kart kredytowych przez telefon.
  • Nie instaluj nieznanych aplikacji: Banki nigdy nie wymagają instalowania dodatkowych aplikacji, innych niż te oficjalne.
  • Zgłaszanie podejrzanych aktywności: W przypadku podejrzeń co do próby oszustwa, natychmiast zgłaszaj sprawę na Policję oraz do swojego banku.
Przestępcy nieustannie wymyślają nowe sposoby na wyłudzenie pieniędzy, dlatego kluczowa jest ostrożność i świadomość zagrożeń. Edukacja w zakresie bezpieczeństwa finansowego to najlepszy sposób na ochronę przed utratą środków - podkreśla Paulina Potarzycka. 

reklama

Jakie inne metody wykorzystują oszuści?

Oszuści wykorzystują różne metody, by ukraść nasze pieniądze. Wykorzystują do tego różnego rodzaju fortele. Pisaliśmy już o najbardziej popularnych metodach działania oszustów. Sprawdź, by wiedzieć jak się przed nimi chronić. 

reklama
reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu krotoszynska.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama