W Koninie rozpoczyna się długo wyczekiwana inwestycja, jaką jest przebudowa Mostu Wschodniego na rzece Warcie, będącego częścią drogi krajowej nr 92, jednej z najważniejszych arterii miasta, na której odbywa się wzmożony ruch tranzytowy. Droga stanowi alternatywę dla autostrady A2.
Remont mostu ma poprawić stan techniczny oraz jego nośność. W ramach prac planowana jest również przebudowa istniejącej sieci elektroenergetycznej, telekomunikacyjnej oraz ciepłowniczej.
Jakie zmiany czekają na kierowców?
Już w najbliższy czwartek, 11 grudnia, firma Banimex – wykonawca przebudowy Wschodniego Mostu w ciągu Trasy Warszawskiej – po porannym szczycie komunikacyjnym wprowadzi tymczasową organizację ruchu.Ruch pojazdów po zamknięciu części wschodniej będzie prowadzony dwukierunkowo zachodnią nitką Trasy Warszawskiej, czyli równoległym mostem. Będą tam mogły jeździć pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, z wyłączeniem pojazdów komunikacji publicznej, służb ratunkowych oraz służb miejskich działających na zlecenie miasta. Pojazdy powyżej 3,5 t zostaną przekierowane objazdem na Trasę Bursztynową (DK25).
Obiekt zostanie objęty monitoringiem
Władze Konina ostrzegają kierowców, że wszelkie naruszenia wprowadzonych ograniczeń będą zgłaszane policji.
- Informujemy, że obiekt objęty jest monitoringiem, a wszelkie naruszenia wprowadzonych ograniczeń dotyczących przejazdu pojazdów powyżej 3,5 t będą rejestrowane i przekazywane Policji w celu podjęcia odpowiednich działań - informje Urząd Miasta Konina.
Swój apel do kierowców wystosował również Zarząd Dróg Miejskich, prosząc, aby w przypadku zdarzeń drogowych na zachodniej nitce Trasy Warszawskiej, jeśli istnieje możliwość samodzielnego usunięcia pojazdu z jezdni, robili to jak najszybciej.
- Pozostawienie pojazdów na pasie ruchu może spowodować poważne utrudnienia dla pozostałych użytkowników dróg oraz służb ratunkowych - ostrzega Zarząd Dróg Miejskich.
Prace mają potrwać ponad 2 lata
Prace związane z remontem mostu mają potrwać do kwietnia 2027 roku. Koszt inwestycji wynosi ponad 30 mln zł brutto, z czego 80 procent stanowi dotacja ze środków rezerwy celowej budżetu państwa.Odcinek objęty pracami ma długość 185m. Po remoncie most uzyska najwyższą – pierwszą klasę obciążenia w 12-stopniowej skali.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.