PKP Intercity ogłosiło plan rozbudowy siatki połączeń dalekobieżnych. Pociągi mają kursować do małych i średnich miast. Pierwsze składy wyjadą jeszcze w tym roku, a Zmiany obejmą także Wielkopolskę.
PKP Intercity podjęło decyzję, która otwiera zupełnie nowy rozdział w historii polskiej kolei dalekobieżnej. Dotrzemy do 14 miejscowości, które dotąd nie były uwzględnione na mapie połączeń dalekobieżnych. To przełom – bo po latach przerwy wracamy do miejsc, w których pociągi pasażerskie nie zatrzymywały się od 20, 30, a nawet 40 lat – powiedział minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Nowe trasy PKP Intercity także w Wielkopolsce
Rozszerzenie oferty PKP Intercity ma poprawić dostępność transportową. Dzięki nowym połączeniom, prawie pół miliona osób po raz pierwszy wsiądzie do pociągu dalekobieżnego we własnym mieście, a w skali całego kraju ma skorzystać z tego 3,5 mln mieszkańców. Siatka nowych kursów w Wielkopolsce obejmie trasy:
- Gdynia – Kostrzyn, m.in. przez Piłę, Krzyż i Gorzów Wielkopolski,
- Poznań – Kostrzyn, m.in. przez Krzyż i Gorzów Wielkopolski.
Mapa nowych połączeń. Czytaj dalej poniżej ↓
Źródło: PKP Intercity
Na początek, już w grudniu, pojedzie pociąg relacji Gorzów Wielkopolski – Poznań. Będzie to możliwe dzięki wynajęciu 22 spalinowych składów. Kolejne linie ruszą stopniowo, gdy przewoźnik zacznie odbierać nowe hybrydowe zespoły trakcyjne produkowane przez firmę NEWAG – pierwszy pojazd pojawi się na torach w 2027 roku, a ostatnie zostaną dostarczone do połowy 2029 roku.
Mapa nowych połączeń obejmie wszystkie regiony kraju. Ich uruchomienie będzie możliwe dzięki współpracy PKP Intercity z polskimi producentami taboru - stwierdził wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Nowoczesne pociągi mają poprawić wygodę pasażerów
Nowe składy hybrydowe i lokomotywy budowane w zakładach NEWAG oraz PESA będą łączyć możliwość jazdy po liniach zelektryfikowanych i pozbawionych trakcji elektrycznej. Każdy skład pomieści 177 pasażerów i zostanie wyposażony w klimatyzację, ergonomiczne siedzenia, gniazdka przy fotelach i indywidualne oświetlenie.Projekt uwzględnia również potrzeby osób o ograniczonej mobilności, rodzin z dziećmi, rowerzystów, a także przewiduje automaty vendingowe i specjalny przedział dla drużyny konduktorskiej. O bezpieczeństwo zadba system ETCS – Europejski System Sterowania Pociągiem.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.