Bank PKO BP ostrzega przed oszustami, którzy wykorzystują sztuczną inteligencję, aby zdobyć zaufanie klientów i wyłudzić pieniądze. Przestępcy, wykorzystując technologię AI generują fałszywe legitymacje bankowe.
Jak działają przestępcy?
Oszuści działają według pewnego schematu: najpierw dzwonią do klienta banku z informacją o rzekomo zaciągniętej pożyczce, kolejny telefon „pracownika banku” dotyczy pomocy w zabezpieczeniu konta.W kolejnym etapie klient otrzymuje SMS-em lub e-mailem fałszywą legitymację bankową, mającą na celu uwiarygodnienie oszusta.
- Nasi pracownicy nie wysyłają wizytówek ani legitymacji w ten sposób - informuje w komunikacie Bank PKO BP.
Następnie przestępca podszywający się pod pracownika banku może nakłaniać do zainstalowania aplikacji do zdalnego pulpitu, aby przejąć dostęp do danych, albo przekonywać do przelania środków na rzekome „konto techniczne”.
Co robić, aby nie paść ofiarą oszustów?
Bank PKO BP radzi, aby nie podawać żadnych poufnych danych przez telefon, chodzi tu m.in. o dane do logowania, kody BLIK, dane kart oraz pełnych danych osobowych. Nie należy instalować także żadnych aplikacji na prośbę rozmówcy.Dzwoniącego pracownika banku warto również zweryfikować przez aplikację IKO. Osoby, które nie posiadają aplikacji, a ich rozmówca budzi pewne wątpliwości, powinny rozłączyć się i samodzielnie skontaktować się z bankiem, korzystając wyłącznie z oficjalnych numerów telefonów banku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.