Reklama

Możesz uzyskać zwrot pieniędzy od sprzedawców prądu

Opublikowano: pt, 23 lut 2018 17:11
Autor:

Możesz uzyskać zwrot pieniędzy od sprzedawców prądu  - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wiadomości

Wielkopolska. Energetyczne Centrum. Novum. Energa-Obrót. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK.

 

UOKiK wydał decyzję w sprawie trzech firm sprzedających prąd. Energetyczne Centrum, Novum i Energa-Obrót. Klienci otrzymają zwrot opłat za zerwanie umowy, umorzenie oraz rekompensaty pieniężne.

 

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wpłynęły zawiadomienia, że klienci zostali wprowadzeni w błąd przez spółki sprzedające energię elektryczną. Podczas wizyt w domach, osoby reprezentujące te firmy, podawały się za przedstawicieli dotychczasowego sprzedawcy prądu.

 

Na szczególną krytykę zasługuje fakt, że oferta skierowana była głównie do osób starszych. Przedsiębiorcy mogli wykorzystać, że seniorzy mają wysoki poziom zaufania do innych ludzi i nie przypuszczają, że miły, dobrze ubrany akwizytor może wprowadzać ich w błąd - powiedział w komunikacie Marek Niechciał, prezes UOKiK.

 

Spółka Novum oraz Energetyczne Centrum nie poinformowały konsumentów, że ci będą w obowiązku opłacać dwie faktury. Za dystrybucję energii od poprzedniego operatora oraz drugą za sprzedaż od nowego przedsiębiorcy. Klienci Energa-Obrót ponieśli dodatkowe opłaty handlowe.

Energetyczne Centrum zwróci lub umorzy klientom, którzy rozwiązali umowy, wszelkie koszty jakie ponieśli z tego tytułu oraz wypłaci im rekompensatę w wysokości 30 zł. Klientom, którym udało się odstąpić od umowy w przewidzianym terminie lub kontrakt wygasł, spółka wypłaci 15 zł.

 

Urząd zakwestionował również, że przedsiębiorcy nie zostawiali konsumentom podpisanych dokumentów (Energetyczne Centrum, Energa-Obrót), nie informowali o prawie odstąpienia od umowy (Energetyczne Centrum, Novum) i nie przekazywali wzoru formularza o odstąpieniu od umowy (Energetyczne Centrum). Zgodnie z prawem, konsument ma 14 dni na rezygnację z umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy (np. podczas wizyty akwizytora w domu). Działania spółek utrudniały odstąpienie od kontraktu - czytamy dalej w komunikacie UOKiK.

 

Klienci Energi-Obrót, którzy zostali wprowadzeni w błąd podczas wizyty akwizytora, jeżeli złożyły wcześniej reklamację do spółki mogą liczyć na rekompensatę w wysokości 56 zł.

W oświadczeniu spółki Novum wygląda to tak, że osoby, które złożyły skargę w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy oraz konsumenci, którzy przy zawarciu umowy nie podpisali oświadczenia, w którym potwierdzili świadomość, że Novum jest konkurencyjnym podmiotem wobec innych sprzedawców energii i nadal są klientami Novum będą mogli rozwiązać umowę bezpłatnie. Klienci, którzy mieli zapłacić za rezygnację z kontraktu otrzymają zwrot lub umorzenie, a także rekompensatę w wysokości 46,13 zł.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE