reklama

Mieszkaniec powiatu pleszewskiego oszukany na pracownika banku. Stracił 9 tys. złotych

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Pixabay

Mieszkaniec powiatu pleszewskiego oszukany na pracownika banku. Stracił 9 tys. złotych - Zdjęcie główne

foto Pixabay

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WiadomościMieszkaniec powiatu pleszewskiego, padł ofiarą podstępu i stracił 9 tysięcy złotych.
reklama

Oszustwa telefoniczne stanowią coraz większe zagrożenie dla naszych oszczędności. Przestępcy nieustannie szukają nowych sposobów, aby wyłudzić pieniądze od niewinnych osób. Policja alarmuje, że scenariusze działań oszustów w dużej mierze są do siebie podobne, jednak są dostosowywane do sytuacji osobistych i wieku potencjalnych ofiar. Dlatego tak ważne jest, abyśmy pozostawali czujni i nie dali się zwieść manipulacjom przestępców.

reklama

Oszustwo na pracownika banku w Pleszewie

Do pleszewskiej jednostki Policji zgłosił się mieszkaniec powiatu, który oświadczył, że telefonicznie skontaktował się z nim pracownik banku.

- Podczas rozmowy dzwoniący powiedział, że mógł on paść ofiarą przestępstwa i jeśli chce uchronić swoje oszczędności to musi podać kody BLIK. Zapewnił, że wtedy pieniądze będą bezpieczne. Rzekomy konsultant zadzwonił ponownie i poprosił o wykonanie przelewów na podane konto. Wtedy zgłaszający zorientował się, że padł ofiarą oszustwa - podaje policja wielkopolska. 

Zakońćzyło się to utratą 9 tysięcy złotych.

Jak się bronić przed oszustami?

Policja apeluje o zachowanie ostrożności i rozwagi podczas telefonicznych rozmów z nieznajomymi osobami. Przede wszystkim należy zachować zasadę ograniczonego zaufania w kontakcie z nieznajomymi. Jeśli rozmówca podszywa się pod pracownika banku czy inną instytucję, warto się rozłączyć i skontaktować bezpośrednio z danym przedsiębiorstwem, by zweryfikować prawdziwość informacji.

reklama

Nie można ufać numerom telefonów czy danym przekazanym przez potencjalnego oszusta. Lepiej samodzielnie znaleźć numer do banku lub firmy i porozmawiać z oficjalnym konsultantem. Warto też pamiętać, że pracownicy banków nigdy nie proszą klientów o podawanie kodów BLIK czy innych poufnych danych przez telefon.

Jeśli wciąż jesteśmy niepewni lub podejrzewamy oszustwo, warto osobiście udać się do najbliższego oddziału banku, aby wyjaśnić sytuację. Tam możemy uzyskać potwierdzenie, czy osoba, która się z nami kontaktowała, rzeczywiście jest pracownikiem banku.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama