W Polsce na przeszczep organu oczekuje obecnie ponad 1700 osób. Cały czas liczba przeszczepów w naszym kraju jest nieproporcjonalnie niska w porównaniu do zapotrzebowania. Zdaniem specjalistów odpowiedzialna za ten stan rzeczy jest przede wszystkim niewiedza, a potrzeba edukacji w tym temacie jest ogromna.
Firma Zooksy oraz The Organs przygotowały specjalny zestaw skarpetek, który zwraca uwagę na problemy polskiej transplantologii. 5 złotych od każdego zakupionego zestawu kolorowych skarpetek firmy przekażą na działalność Dawca.pl. z myślą o promocji dawstwa narządów.
Liczba przeszczepów jest nieproporcjonalnie niska w porównaniu do zapotrzebowania, sytuację można zmienić w dużym stopniu już choćby poprzez noszenie w portfelu oświadczenia woli. Od ponad 13 lat Dawca.pl promuje podpisywanie oświadczeń woli, jak również zachęca do rozmowy i poruszania tematu w rodzinie. To od niej zależy, czy przekaże wolę zmarłej osoby.
Promocja transplantologii w Polsce to zadanie na lata, niestety nie da się tego wykonać bez przygotowywania kampanii, reklam, które zachęcą społeczeństwo do zmiany decyzji, a to wymaga środków finansowych. Dlatego też, niezwykle cieszy nas inicjatywa Zooksy oraz The Organs i ich chęć wsparcia naszej kampanii.
- mówi Paweł Klikowicz, koordynator Dawca.pl
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.