Obecnie wiele osób po 50. roku życia napotyka trudności ze znalezieniem pracy. Często nie są zapraszane na rozmowy kwalifikacyjne, a oferty zatrudnienia w ogóle do nich nie trafiają.
Mimo dużego doświadczenia i wielu cennych umiejętności, wśród pracodawców wciąż pokutuje przekonanie, że osoby po 50. roku życia nie są chętne do nauki i rozwijania nowych kompetencji.
Nowe przepisy mają ułatwić znalezienie pracy osobom powyżej 50. roku życia
Rząd ma nadzieję, że nowe przepisy, wprowadzające preferencyjne warunki zatrudnienia, pomogą ograniczyć to zjawisko. Pracodawcy, którzy zdecydują się zatrudnić osobę powyżej 50. roku życia, będą mogli skorzystać ze specjalnych ulg.Dofinansowanie, o które będą mogli ubiegać się zarówno pracodawcy, jak i przedsiębiorcy, wyniesie maksymalnie 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie. Obecnie oznacza to kwotę do 2333 zł brutto.
Dofinansowanie będzie wypłacane co drugi miesiąc
Dofinansowanie będzie jednak wypłacane co drugi miesiąc. W praktyce oznacza to, że w jednym miesiącu koszty zatrudnienia będą dzielone między pracodawcę a rządowy program, a w kolejnym - pokrywane wyłącznie przez pracodawcę. Taki system miałby obowiązywać naprzemiennie.
Kiedy pracodawca będzie musiał zwrócić dofinansowanie?
Jeśli pracodawca zwolni bezrobotnego w okresie objętym dofinansowaniem lub nie będzie go dalej zatrudniał po jego zakończeniu, musi oddać całą otrzymaną kwotę razem z odsetkami.Warto pamiętać, że pracodawca nie będzie mógł skorzystać ze wsparcia w zatrudnianiu seniorów, jeśli dana osoba była u niego wcześniej zatrudniona lub wykonywała dla niego inną pracę zarobkową tuż przed rejestracją jako osoba poszukująca pracy.
Komentarze (0)