Wysyłacie listy polecone? 30 kwietnia mijał ostatni dzień, gdy w przypadku takiej przesyłki opłata za nią wiązała się z naklejeniem na kopertę znaczka pcoztowego.
Od 1 maja klienci będą mogli korzystać z nowego rozwiązania w zakresie wysyłki listów rejestrowanych w obrocie krajowym i zagranicznym. Zamiast znaczka pocztowego na kopercie znajdzie się nowa nalepka „R”, na której wpisana będzie kwota należnej opłaty za przesyłkę listową.
Tradycyjne znaczki pocztowe pozostaną w obiegu jako forma opłaty wyłącznie za wysyłkę listów nierejestrowanych, czyli tzw. „zwykłych”.
Rozwiązanie usprawni zasady nadawania i jednocześnie ustandaryzuje formy opłaty w zakresie wszystkich przesyłek rejestrowanych. Listy polecone nie będą miały naklejanych znaczków, gdyż analogicznie jak w przypadku paczek i przesyłek kurierskich opłata za nie będzie dokonywana gotówką lub instrumentem płatniczym. Proces przyspieszy obsługę klientów w placówkach pocztowych. Wystarczy, że klient wypełni potwierdzenie nadania i przekaże przesyłkę pracownikowi Poczty. Potwierdzenie wniesienia opłaty za list będzie nanoszone przez pracownika na nalepce R - informuje Poczta Polska.
Zmiany w regulaminie świadczenia usług zostały wprowadzone przez Pocztę Polską w maju 2020 roku. Spółka przewidziała wówczas ośmiomiesięczny okres przejściowy, oznaczając 1 lutego 2021 jako termin ich wdrożenia.
Biorąc jednak pod uwagę liczne prośby klientów, którzy zakupili większe ilości znaczków i pragnęli je wykorzystać jako opłatę za wysyłkę korespondencji, Spółka podjęła ostateczną decyzję o wydłużeniu termin wprowadzenia zmiany do 1 maja 2021. Rozwiązanie wejdzie zatem w życie po prawie roku od pierwszego ogłoszenia i wielokrotnej komunikacji w mediach.
Listy polecone to aż 1/3 całej korespondencji listowej obsługiwanej przez pocztowców. Dla klientów umownych Poczta Polska od dawna udostępnia opcję wysyłki korespondencji bez znaczka, co ma niewątpliwe przełożenie na usprawnienie procesu logistycznego związanego z przygotowaniem i wysyłką takiej korespondencji. Listy polecone są przesyłkami rejestrowanymi na etapie nadania i doręczenia. Oznacza to, że klient otrzymuje potwierdzenie nadania takiej przesyłki i może śledzić w systemie monitoringu, kiedy została doręczona.
Klienci mają do dyspozycji dwie formuły wysyłki korespondencji poleconej:
- priorytetową – z przewidywanym terminem realizacji usługi w następnym dniu roboczym po dniu nadania, pod warunkiem nadania listu do godziny 15.00,
- ekonomiczną – z przewidywanym terminem realizacji usługi w ciągu 3 dni roboczych, po dniu nadania.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.