reklama

W Ostrowie Wielkopolskim powstał pierwszy korytarz sensoryczny. Co to takiego?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

W Ostrowie Wielkopolskim powstał pierwszy korytarz sensoryczny. Co to takiego? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
22
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościW Szkole Podstawowej nr 4 im. Królowej Jadwigi w Ostrowie Wielkopolskim powstał pierwszy w mieście korytarz sensoryczny. To miejsce, które łączy zabawę z terapią, wspierając rozwój dzieci i ich umiejętności społeczne.
reklama

Nowoczesna przestrzeń sensoryczna została stworzona z myślą o uczniach, którzy potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu. Korytarz ma za zadanie stymulować zmysły i pomagać dzieciom radzić sobie ze stresem. Zastosowano w nim interaktywne pomoce dydaktyczne, które służą nie tylko do nauki, ale też relaksu.

Korytarz kosztował 100 tysięcy złotych,  pieniądze pochodziły z budżetu miasta w ramach programu "Inicjatywa Lokalna". Korytarz sensoryczny to pomysł dyrektorki szkoły Renaty Spodzieji oraz nauczycieli, którzy pragnęli stworzyć przestrzeń wspierającą uczniów w codziennym funkcjonowaniu i nauce - informuje Urząd Miejski w Ostrowie Wielkopolskim.

Korytarz sensoryczny w szkole w Ostrowie Wlkp. 

W korytarzu sensorycznym dzieci mogą korzystać z wielu różnorodnych atrakcji. Znajdują się tam niezwykły dywan, który umożliwia gry edukacyjne i sportowe - jest ich ponad 200, łóżko wodne, a także kolorowe ścieżki o różnych fakturach. Wszystkie elementy mają na celu angażowanie zmysłów - wzroku, dotyku, a nawet słuchu.

reklama

Każdy z nas odbiera różnymi zmysłami świat. Zmysłem wzroku, smaku, dotyku czy węchu i właśnie na tym korytarzu możemy stymulować wszystkie nasze zmysły. Mamy specjalne pomoce dydaktyczne, które można dotykać, bawić się nimi i w ten sposób dzieci mogą odreagowywać emocje – podkreśla Renata Spodzieja, dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 4 w Ostrowie Wielkopolskim.

Jakie korzyści daje korytarz sensoryczny uczniom?

Korytarz sensoryczny pełni wiele funkcji edukacyjnych i terapeutycznych. Jest szczególnie pomocny dla dzieci z autyzmem, ADHD czy Zespołem Aspergera, ale korzystać z niego mogą wszyscy uczniowie. 

Miejsce to pozwala na rozwój koordynacji ruchowej, poprawę koncentracji oraz naukę samoregulacji. Sensoryczne bodźce pomagają uczniom lepiej radzić sobie ze stresem, a także rozwijać umiejętności społeczne, co przekłada się na ich funkcjonowanie w szkole i poza nią.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Chcesz przeczytać cały artykuł? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz sie na już istniejace

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama