Quad z powodu usterki zatrzymał się na torach kolejowych. Za nim, mimo zapalonego czerwonego światła ostrzegawczego, na przejazd wjechały dwa samochody. Pojazdy utknęły między opadającymi szlabanami. Co było dalej? Szkoda słów...
Wszystko zdarzyło się 30 marca w Lesznie, na ul. Dożynkowej. To przykłady lekkomyślnego zachowania kierowców, które są jednymi z najczęstszych przyczyn zdarzeń na torach. 99% wypadków wynika z nieodpowiedzialności kierowców.
Jak podkreślają PKP Polskie Linie Kolejowe SA kierowcy powinni, że czerwone światło absolutnie zakazuje wjazdu na skrzyżowanie z torami. Zbliżając się do przejazdu należy zachować szczególną ostrożność i upewnić się, że nie zbliża się pociąg.
Podstawowe błędy kierowców na przejazdach to:
- ignorowanie znaku stop, czerwonych świateł zabraniających wjazdu na tory,
- wjeżdżanie pod opadające rogatki
- omijanie slalomem zamkniętych zapór.
- kierowcy lekceważą także zasadę nie wjeżdżania na tory, jeśli nie ma możliwości zjazdu poza przejazd
- Pamiętajmy, że w przypadku, gdy nie ma możliwości zjazdu z przejazdu nie powinniśmy na niego wjeżdżać! Natomiast, gdy utkniemy na przejeździe między zamkniętymi rogatkami powinniśmy bezzwłocznie staranować rogatkę. Rogatki posiadają specjalne bezpieczniki, które pękają w kontrolowany sposób. Gdy nasze auto zostanie unieruchomione na torach wskutek awarii, należy jak najszybciej z niego wysiąść wraz ze współpasażerami i skorzystać z żółtej naklejki, którą znajdziemy na napędzie rogatkowym od strony torów - doradza spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.
Dodatkowe informacje umieszczone są na wszystkich przejazdach. Znajdują się od wewnętrznej strony krzyży św. Andrzeja lub przy słupkach, do których umocowane jest ramię rogatki. Każda naklejka posiada trzy ważne numery. Pierwszy to indywidualny numer przejazdu kolejowo-drogowego. Drugi to numer alarmowy 112, który należy wybrać w przypadku zagrożenia życia. Operator 112 po podaniu numeru skrzyżowania będzie w stanie precyzyjnie określić gdzie należy wysłać pomoc. Ma także możliwość szybkiego łącza z kolejarzami, którzy mogą wstrzymać ruch pociągów na linii. Trzeci numer to numer awaryjny, na który można zgłaszać usterki.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.