Tramwaje w Poznaniu pojadą ciszej. Po raz pierwszy w Polsce na tory wyjechała specjalna maszyna

Opublikowano:
Autor: Paulina Horbacz-Hałas | Zdjęcie: MPK Poznań

Tramwaje w Poznaniu pojadą ciszej. Po raz pierwszy w Polsce na tory wyjechała specjalna maszyna - Zdjęcie główne

foto MPK Poznań

reklama
Udostępnij na:
Facebook
WiadomościNa poznańskie torowiska wyjechała specjalna maszyna do szlifowania prewencyjnego szyn. To nowoczesne urządzenie pojawiło się w Polsce po raz pierwszy.
reklama

Prewencyjne szlifowanie sprawia, że główka szyny jest wyrównana, co dla osób mieszkających w pobliżu torowisk oznacza zmniejszenie hałasu, który powstaje na styku koła z szyną oraz wskutek drgań tramwaju.

Zabieg powoduje również dłuższą żywotność zarówno szyn, jak i taboru. Z kolei pasażerowie odczuwają wzrost komfortu podróżowania.

Maszyna ATMO po raz pierwszy w Polsce

Maszyna o nazwie ATMO, wykorzystana w Poznaniu pojawiła się po raz pierwszy w Polsce. 

- To bardzo nowoczesne urządzenie, które w Europie zaczęto wykorzystywać w 2020 roku. Jest cenione m.in. za to, że może pracować na łukach o bardzo małych promieniach i jest w stanie znacznie zredukować wibracje i hałas - podkreśla MPK.

reklama

Maszyna pracowała w centrum miasta - na Świętym Marcinie, moście Teatralnym, ulicy Fredry i przy placu Wolności oraz w zajezdni Franowo.

Miasto planuje kolejne prace na torach

Na tym jednak nie koniec. Szlifowanie szyn z wykorzystaniem już innej specjalistycznej maszyny prowadzone będzie do końca grudnia. 

- Zaplanowano je na godziny nocne, aby nie utrudniać codziennego ruchu tramwajów - informuje MPK.

Prace będą realizowane na torowiskach:

  • ul. Grunwaldzka - na odcinku od ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego do ronda Skubiszewskiego,
  • Trasa Kórnicka - na odcinku od węzła Kórnicka do skrzyżowania Podgórna/Al. Marcinkowskiego,
  • ul. Zamenhofa - na odcinku od ronda Rataje do ul. Kruczej,
  • ul. Wierzbięcice,
  • ul. Królowej Jadwigi - na odcinku od ronda Rataje do węzła AWF,
  • Górny Taras Rataj - na odcinku od przystanku os. Lecha do węzła Kórnicka,
  • Trasa PST - na odcinku od ul. Roosevelta do pętli Sobieskiego,
  • ul. Unii Lubelskiej - na odcinku od ronda Żegrze do pętli Unii Lubelskiej,
  • Trasa Piątkowska - na odcinku od przystanku Osiedle Winiary do przystanku Uniwersytet Przyrodniczy.
 

reklama

Łącznie, poza centrum, zabieg szlifowania obejmie 34 kilometry pojedynczego toru.

reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
logo