O S11 mówi się, że to kręgosłup komunikacyjny i gospodarczy Wielkopolski. To także ważny szlak w skali kraju, bowiem bowiem przecina całą Polskę - od Bałtyku po Górny Śląsk. Zabiegi o jej budowę trwają od co najmniej 15 lat. 550-kilometrowa droga budowana odcinkowo - powstały m.in. fragmenty na wysokości Koszalina, Poznania, Jarocina, Ostrowa Wlkp. i Kępna.
Kilka dni temu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i budowę odcinka od obwodnicy Kępna do obwodnicy Olesna. Fragment o długości prawie 46 km przebiega przez teren trzech województw: wielkopolskiego, łódzkiego oraz opolskiego.
Decyzja środowiskowa na 59-kilometrowy odcinek S11 wydana
Jest także decyzja środowiskowa na kolejny fragment "jedenastki" - ze Szczecinka w woj. pomorskim do wielkopolskiej Piły.
- Decyzja ta zatwierdza przebieg drogi ekspresowej na długości ponad 59 kilometrów, co oznacza, że możemy rozpocząć opracowanie Koncepcji programowej (KP) wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską. Jest to trzeci - spośród siedmiu - odcinków S11 w Wielkopolsce, dla których uzyskaliśmy DŚU - informuje poznańśki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Teraz firma wykonawcza (AECOM Polska) ma opracować koncepcją programową trasy. Kiedy ta będzie gotowa, a pieniądze na inwestycję zagwarantowane, GDDKiA ogłosi przetarg na wyłonienie wykonawcy w systemie "Projektuj i buduj".
- Obecnie planujemy podpisanie umowy na realizację projektu w czwartym kwartale 2025 roku. Cały proces realizacji inwestycji jest zaplanowany na lata 2026-2029 - informuje GDDKiA.
Co z pozostałymi odcinkami S11 w Wielkopolsce
Trwają procedury przygotowania budowy pozostałych odcinków drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce:
- Piła - Ujście (ok. 20 km)
- Ujście - Oborniki (ok. 43 km)
- Oborniki - Poznań, wraz z obwodnicą Obornik (ok. 22 km)
- Kórnik - Jarocin (ok. 43 km)
- Jarocin - Ostrów Wielkopolski (ok. 57 km)
- Ostrów Wielkopolski - Kępno (ok. 30 km)
- W przypadku dwóch odcinków: Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik oraz Ostrów - Kępno, Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska rozpatruje obecnie odwołania od Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU). Natomiast dla odcinków Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin i Jarocin - Ostrów Wielkopolski trwają obecnie procedury mające na celu uzyskanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach (DŚU) - wyjaśnia zarządca trasy.
Z kolei, wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek Piła - Ujście, GDDKiA planuje złożyć w trzecim kwartale tego roku.
- Wkrótce ogłosimy przetarg na dobudowę drugiej jezdni na obwodnicy Kępna, pomiędzy węzłami Kępno Wschód i Baranów oraz zaprojektowanie i budowę S11na odcinku Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik. Ponadto, w przyszłym roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe dla kolejnego odcinka S11 - a więc Ostrów Wielkopolski - Kępno - czytamy w komunikacie dyrekcji.
Jak informuje zarządca, do 2030 roku trasa S11 ma być gotowa na całym przebiegu i połączyć Pomorze Środkowe z Aglomeracją Śląską.
ZOBACZ TAKŻE:
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.