Od stycznia do czerwca 2025 r. na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało 40,4 mln pasażerów. To o ponad 9 proc. więcej niż rok wcześniej i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu.
Rekordowa liczba podróżujących PKP Intercity
W pierwszej połowie 2025 roku, od stycznia do czerwca, z przejazdów dalekobieżnych PKP Intercity korzystało średnio 223 tysiące pasażerów dziennie.
Dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca - wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii Spółki - informuje Ministerstwo Infrastruktury.
Połączenia z Poznania zanotowały najwyższy zrost liczby pasażerów
W pierwszym półroczu 2025 roku to właśnie połączenia z Poznaniem odnotowały największe wzrosty frekwencji. Na trasie Poznań – Szczecin liczba pasażerów wzrosła aż o 60 proc., a na odcinku Poznań – Toruń o 47 proc. A pociągi kursujące z Poznania do Warszawy należały do jednych z najczęściej wybieranych w całej siatce połączeń PKP Intercity.Największy wzrost liczby podróżnych w pierwszym półroczu 2025 roku:
- Poznań – Szczecin (60 proc.)
- Kraków – Zakopane (59 proc.)
- Szczecin – Warszawa (53 proc.)
- Poznań – Toruń (47 proc.)
- Warszawa – Zakopane (37 proc.)
- Białystok – Warszawa (34 proc.).
Rekordowa liczba połączeń w wakacyjnym rozkładzie Intercity
W nowym wakacyjnym rozkładzie jazdy obowiązującym od czerwca, PKP Intercity oferuje rekordowe 514 połączeń dziennie. W praktyce to o 60 więcej niż rok temu i ponad 80 więcej niż dwa lata temu.
Coraz więcej Polek i Polaków wybiera kolej jako środek codziennego i okazjonalnego transportu. To dowód, że konsekwentnie realizowana strategia inwestycyjna przynosi wymierne efekty. Inwestujemy w nowoczesny tabor, rozwijamy połączenia i poprawiamy komfort podróży. Statystyki przewozowe jasno pokazują, że pasażerowie to doceniają – mówi minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
W fabryce H. Cegielski powstają nowoczesne wagony
Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury PKP Intercity realizuje obecnie projekty taborowe o wartości 16,5 mld zł, współpracując z polskimi producentami i zakładami naprawczymi.W pierwszej połowie 2025 roku przewoźnik odebrał 18 lokomotyw Griffin, które osiągają prędkość 160 km/h. Do końca roku planowany jest odbiór kolejnych 20 lokomotyw produkowanych przez Newag w Nowym Sączu. Park taborowy powiększył się także o 21 zmodernizowanych wagonów wyprodukowanych w zakładzie PKP Intercity Remtrak w Opolu.
W drugiej połowie roku przewidziano odbiór aż 141 wagonów, które są obecnie modernizowane w fabrykach PESA w Bydgoszczy, H. Cegielski – Fabryce Pojazdów Szynowych w Poznaniu oraz w Remtrak Opole.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.