Szczególnie przed świętami zdecydowanie więcej kupujemy przez internet. Tę naszą aktywność, a często też pośpiech i brak dostatecznej uwagi wykorzystują przestępcy. Tym razem podszywają się pod popularnego operatora logistycznego - firmę InPost. Na jakiej zasadzie działają oszuści?
Oszuści podszywają się pod Inpost
InPost w swoim komunikacie podaje, że dociera do nich coraz to więcej infromacji o wyłudzeniach i atakach phishingowych (polegają na podszywaniu się pod osobę, firmę lub instytucje po to, by wyłudzić informacje poufne: hasła, loginy, dane bankowe, osobowe).
- Cyberprzestępcy ponownie postanowili do swoich celów wykorzystywać stronę imitującą prawdziwą stronę InPost, nieprawdziwe maile z prośbą o uregulowanie płatności za przesyłkę, a także serwis zachęcający do pobrania kopii aplikacji InPost Mobile ze złośliwym oprogramowaniem - informuje InPost.
Do pobierania aplikacji InPost należy, więc korzystać tylko i wyłącznie z oficjalnych sklepów:
- Google Play,
- AppStore,
- Huawei AppGallery.
Specjalna infolinia InPost dostępna dla klientów
Nie jesteście pewni, czy komunikat, SMS, e-mail pochodzi od serwisu InPost? Możesz skontaktować się za pomocą 2 sposobów:
- Infolinia InPost: 722 444 000 lub 746 600 000
- Formularz kontaktowy TUTAJ
Jak postępować, by nie zostać oszukanym?
Kilka ważnych rad, by nie dać się oszukać. Uważajcie na to za każdym razem:
- Nie odpowiadaj, nie klikaj, a także nie otwieraj podejrzanych wiadomości SMS, e-email i linków.
- Używaj tylko i wyłącznie sprawdzonych form wysyłki lub płatności.
- Aplikacje pobieraj ze sprawdzonych źródeł.
- Nie podawaj swoich danych osobowych.
Padliście kiedyś ofiarą oszustwa? Dajcie znać w komentarzach.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.