Wartość kontraktu, który PKP Intercity podpisało z poznańską spółką, opiewa na kwotę – bagatela! – 4 mld 239 mln brutto zł. Pasażerowie nowymi wagonami będą podróżować już w 2026 roku. Pojadą one z prędkością do 200 km/h w składach pociągów Express InterCity i Intercity.
Wzrasta liczba pasażerów, PKP dokupuje wagony. "Będą wygodniejsze"
Przewoźnik informuje, że wagony zostały zaprojektowane w zupełnie nowym standardzie. Zapewnią one wyższy komfort podróży, a nowością będzie też ich design.
We wnętrzach zostanie zastosowana nowa kolorystyka oraz pojawią się nowe elementy wyposażenia takie, jak ładowarki indukcyjne, czy oświetlenie dekoracyjne, przez co wnętrza zyskają bardziej przytulny i nastrojowy klimat, podkreślony elementami zabudowy w kolorze drewna – zdradza PKP Intercity.
Prezes prezes PKP Intercity Janusz Malinowski dodaje:
Priorytetem PKP Intercity jest zwiększenie liczby miejsc dla naszych pasażerów. Realizacja zamówienia na nawet 450 wagonów zapewni niezbędny tabor do obsługi rosnącej liczby podróżnych. Wagony zapewnią pasażerom nowy standard podróży, będą wygodniejsze niż te, które dotychczas używaliśmy. Kupujemy je także z myślą o otwarciu krajowego rynku kolejowego na konkurencję.
PKP przyznaje, że wnętrze nowych wagonów będzie zróżnicowane. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przedziały, przestrzeń bez przedziałów – z fotelami w układzie lotniczym i ze stolikami. Pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Będą wagony restauracyjne, kuszetki, sypialne i do przewozu rowerów. Będą nawet przedziały do zabaw dla dzieci – wyliczają przedstawiciele przewoźnika.
Wszystkie wagony będą klimatyzowane. Poza tym będzie w nich bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia. Przy fotelach zostaną zainstalowane gniazdka elektryczne i porty USB. We wnętrzach będzie dynamiczny system informacji dla pasażerów na tablicach świetlnych.
(Strefa dla dzieci, fot. PKP Intercity)
Nowe wagony PKP Intercity. Dodatkowa przestrzeń na bagaże, strefa dla dzieci oraz internet
Grzegorz Kucia, prezes Zarządu H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. w Poznaniu przyznaje, że takie wagony to nowość na polskich torach.
Ich innowacyjny design, będzie wyróżniał się pośród reszty poruszających się składów. Z niecierpliwością czekamy na ich produkcję, żeby jak najszybciej mogły cieszyć oko naszych pasażerów. Naszym wspólnym celem, jaki obraliśmy, to nowa jakości na torach – dodaje.
W wagonach 1. i 2. klasy będzie dodatkowa przestrzeń na bagaż pod fotelami. Innowacyjnym rozwiązaniem, jak podaje przewoźnik, będzie przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi, będzie to połączenie części pasażerskiej z bezpieczną przestrzenią do zabaw, co pozwoli na komfortowe podróżowanie z małymi pasażerami.
Nowe wagony będą dostosowane do jazdy z prędkością 200 km/h w ruchu krajowym i międzynarodowym.
W planie jest także możliwość wjeżdżania nimi do Czech, Niemiec, Austrii, Słowacji, Węgier i Litwy. Docelowo, po uzyskaniu homologacji, będą mogły obsługiwać trasy: Warszawa - Poznań - Berlin, Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Katowice - Bohumin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Berlin, Przemyśl - Kraków - Katowice - Wrocław - Szczecin, Gdynia - Poznań - Wrocław - Praga czy Kraków/Wrocław - Bohumin – przekazuje PKP Intercity.
Wartość kontraktu wynosi 4 mld 239 mln brutto. Po zwiększeniu zamówienia ma wzrosnąć do 6 mld 358 mln brutto.
(fot. PKP Intercity)
PRZECZYTAJ TAKŻE: Największa w Europie fabryka Maxcess uruchomiona pod Gnieznem. Amerykanie podwoją zatrudnienie?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.