Pierwsze elektryczne autobusy Solaris Urbino 12 już w Gnieźnie. Zakup, współfinansowany z Krajowego Planu Odbudowy, to krok miasta w stronę ekologicznego transportu. Pięć z dziesięciu pojazdów zasiliło już flotę MPK. Pierwsze kursy ruszą na początku listopada.
Wprowadzenie autobusów elektrycznych to kluczowy krok w kierunku zrównoważonego transportu miejskiego. Te pojazdy nie tylko redukują emisję zanieczyszczeń, tym samym przyczyniając się do poprawy jakości powietrza. Inwestując w nowoczesne technologie, dbamy o przyszłość naszych mieszkańców i stawiamy na ekologiczne rozwiązania, które są nie tylko korzystne dla środowiska, ale także ekonomiczne w dłuższej perspektywie - komentuje w komunikacie urzedu Michał Powałowski, prezydent Gniezna.
Gniezno kupiło 10 autobusów elektrycznych
Każdy z 10 autobusów Solaris Urbino 12 kosztował 2 mln 712 tys. zł, z czego kwota dofinansowania jednego pojazdu wyniosła 1 mln 984 tys. zł. Cała inwestycja - w tym zakup pojazdów i budowa infrastruktury do ładowania - zamknęła się w kwocie prawie 30 mln zł, z czego ponad 20 mln zł pochodziło z dofinansowania.W zajezdni MPK przy ul. Wesołej zainstalowano pięć ładowarek stacjonarnych typu plug-in o mocy 120 kW oraz dwie mobilne o mocy 40 kW, pozwalające na ładowanie autobusów w 2-5 godzin. W przyszłości planowane jest także ładowanie pantografowe.
W ramach tego zamówienia przeszkolono 20 kierowców i 10 mechaników - pracowników miejskiej Spółki - podaje gnieźnieński magistrat.
Gnieźnieńskie autobusy elektryczne mogą pokonać 220 km na jednym ładowaniu
Nowe 12-metrowe autobusy elektryczne o mocy 220 kW mają zasięg 220 km na jednym ładowaniu i maksymalną prędkość 70 km/h. Niskopodłogowe pojazdy są dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i pasażerów z wózkami. W środku oferują 31 miejsc siedzących, jedno dla wózka oraz 43 miejsca stojące. Każdy autobus jest klimatyzowany i wyposażony w nowoczesny system informacji pasażerskiej, który usprawnia podróż.
Solarisy Urbino electric to niezwykle ciche, całkowicie bezemisyjne autobusy, które gwarantują niskie koszty eksploatacji. Dzięki innowacyjnym rozwiązaniom technicznym operacyjność autobusów elektrycznych jest nieograniczona. Dodatkowo niewielki poziom emisji hałasu sprawia, że autobusy bateryjne są szczególnie pożądane w centrach miast. Solaris Urbino electric to „Autobus roku 2017” - informuje Urząd Miasta Gniezna.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Elektromontaż-Poznań S.A. będzie miał nowego właściciela. Kto kupi firmę zatrudniającą ponad 300 osób?
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.