Chodzi dokładnie o akcję "Magia Rabatów", która odbywał się od 1 do 3 grudnia 2022 roku. Zdaniem UOKiK sieć wprowadziła swoich klientów w przekazach reklamowych w błąd, co do warunków promocji. – Informacje pojawiające się na plakatach w sklepach nie informowały o produktach, których nie można było kupić za voucher – zauważa urząd.
Biedronka zorganizowała akcję promocyjną. Nie zamieściła jednak regulaminu w sklepie
UOKiK tłumaczy, że posiadacze aplikacji lub karty Moja Biedronka byli zachęcani przez sieć do zakupu trzech produktów z kategorii książki i/ lub zabawki, a połowę kwoty wydanej na te produkty mieli otrzymać w formie vouchera wydrukowanego na paragonie. Później można go było przeznaczyć na kolejne zakupy.W reklamach zamieszczonych w sklepach brakowało jednak dokładnej listy produktów, które można było kupić. Materiały marketingowe opatrzone były gwiazdką, przy której mniejszym drukiem informowano o ograniczeniach promocji, która miała obowiązywać tylko na wybrane artykuły przemysłowe lub tekstylia.
– Ze skarg, które otrzymywał urząd, wynikało, że konsumenci byli zaskoczeni tym, że nie mogą zapłacić voucherem za istotną część produktów powszechnie przypisanych do tych kategorii – informuje UOKiK.
Przedstawiciele urzędu dodają, że – co istotne – informacja o części artykułów niewchodzących w zakres promocji, takich jak chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza, była przedstawiana klientom dopiero po zakupie – wydrukowaniu paragonu z voucherem.
UOKiK skarcił Biedronkę: "Promocje powinny być jasne dla klientów"
Szczegółowa informacja dostępna była jedynie na stronie internetowej sieci handlowej, mimo że konsumenci dokonywali zakupów w sklepie stacjonarnym. Regulamin promocji nie był dostępny w sklepie w taki sposób, aby klienci mogliby bez problemu zapoznać się z jego treścią przed skorzystaniem z niej.
– Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką – podkreśla prezes UOKiK, Tomasz Chróstny. - Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem.
I dodaje: – W ramach zobowiązania do zmiany praktyk Jeronimo Martins Polska dostarczy nowe vouchery dla poszkodowanych klientów o wartości 150 złotych. Zachęcam wszystkich, którzy wzięli udział w akcji promocyjnej „Magia rabatów”, do skorzystania z rozwiązań wynikających z wydanej decyzji.
UOKiK "uczy" dyskont dobrych praktyk i każę dawać nowe vouchery
Po vouchery mogą się zgłosić klienci sieci Biedronka, którzy zrobili zakupy w ramach akcji promocyjnej „Magia Rabatów” w okresie 1-3 grudnia 2022 r., otrzymali promocyjny voucher, ale go nie zrealizowali i nadal są w programie lojalnościowym sieci.Biedronka informuje, że voucherem można zapłacić za cały asortyment w ramach jednorazowych zakupów (z wyłączeniem: napojów alkoholowych, wyrobów tytoniowych, preparatów początkowego żywienia niemowląt oraz wszelkich usług czy doładowań, w tym doładowań telefonów, kart podarunkowych czy doładowań kart podarunkowych), niezależnie od ich wartości. Kupon ważny rok od daty jego otrzymania.
– Nie ma możliwości zamiany go na gotówkę – podkreśla sieć.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Dino uruchomiło pierwszy samoobsługowy market. Jest czynny całą dobę, zakupy poda Ci robot [ZDJĘCIA]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.