Reklama

Reklama

Kwarantanna domowa - dzięki aplikacji łatwiejszy kontakt ze służbami

Opublikowano: ndz, 22 mar 2020 12:14
Autor:

Kwarantanna domowa - dzięki aplikacji łatwiejszy kontakt ze służbami - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Kultura

Reklama

Od trzech dni działa aplikacja „Kwarantanna domowa”. Ministerstwo cyfryzacji zaczęło ją udostępniać w piątek 20 marca. Program ma zagwarantować szybszą komunikację ze służbami i lepszą opiekę dla osób objętych kwarantanną

Z informacji PAP wynika, że w ciągu ostatniej doby policjanci w całym kraju skontrolowali ponad 67 tys. osób poddanych przymusowej kwarantannie. - W 339 przypadkach stwierdzono uchybienia kwalifikujące się do ukarania – poinformował w niedzielę insp. Mariusz Ciarka, rzecznik Komendy Głównej Policji. JAK JEST W GOSTYNIU? - CZYTAJ TUTAJ

W powiecie gostyńskim liczba mieszkańcow w kwarantannie domowej wzrosła do 100 osób.

- Rośnie liczba mieszkańców poddanych kwarantannie. Nawet jeśli połowa z nich skorzysta z aplikacji, może to bardzo ułatwić nam pracę, a także przebieg kwarantanny - mówi Sebastian Myszkiewicz, oficer prasowy KPP w Gostyniu.
 

Dzięki aplikacji kwarantanna może wyglądać inaczej, spokojniej. Można np. wysłać zdjęcie z domu zamiast oczekiwać na wizytę policjantów. Aplikacja jest darmowa, bezpieczna i dostępna w sklepach Google Play i App Store - zapewniają resorty zdrowia i cyfryzacji.

Aplikację „Kwarantanna domowa” najlepiej ściągnąć od razu po przybyciu na miejsce odbywania kwarantanny. Program umożliwia potwierdzenie miejsca, w którym przebywają osoby w kwarantannie, a także podstawową ocenę stanu zdrowia i bezpośrednie zgłoszenie zagrożenia. Ułatwia też zaopatrzenie w najpotrzebniejsze artykuły osobom, które nie mają takiej możliwości samodzielnie.

Jak aktywować aplikację? Objęci kwarantanną mogą ją pobrać z App Store lub Google Play. Po jej zainstalowaniu rejestrują się za pomocą numeru telefonu. Wtedy konto zostanie zweryfikowane po wprowadzeniu kodu, który otrzymają w wiadomości SMS.

WAŻNE: jeśli jesteście objęci kwarantanną, poczekajcie na SMS. Dopiero po jego otrzymaniu, uaktywnicie aplikację. Baza osób objętych kwarantanną zasilana jest etapami.

Po kolei

Proces wygląda następująco: ministerstwo dostaje informację o osobach objętych kwarantanną, wysyła im SMSa, zachęcając do ściągnięcia i zainstalowania aplikacji. W związku z tym - osobie, która jest w kwarantannie nawet od kilku dni, a nie dostała SMSa – po ściągnięciu i próbie instalacji aplikacji wyświetli się komunikat, że jej danych nie ma w bazie.

Wiadomość na pewno dotrze. Po jej otrzymaniu komunikat zniknie. Osoby w kwarantannie będą mogły instalować i aktywować aplikację.

Otrzymanie SMSa jest kluczowe. To znak, że dana osoba objęta kwarantanną jest w bazie ministerstwa, i że może ona rozpocząć korzystanie z aplikacji.

UWAGA!!! Aplikacja za zgodą użytkownika korzysta z lokalizacji GPS, funkcji robienia zdjęć ze stemplem czasowym, rozpoznawania twarzy, możliwości wypełniania formularzy, wybierania połączenia z infolinią. Dzięki geolokalizacji oraz nowoczesnemu systemowi porównywania twarzy będzie wiadomo, że to na pewno dana osoba i że przechodzi kwarantannę w miejscu zadeklarowanym w formularzu lokalizacyjnym.

Pomóc w tym ma zrobione przy aktywacji zdjęcie referencyjne. Do niego będą porównywane kolejne przesłane fotografie. Dziennie trzeba będzie zrobić jedno lub kilka takich zdjęć. Prośby o ich wykonanie wysyłane są „z zaskoczenia”. Idea jest dokładnie taka sama jak przy niezapowiedzianych wizytach funkcjonariuszy policji. Czas przeznaczony na wykonanie selfie to 20 minut od otrzymania SMSa. Po upływie tego czasu osoba objęta kwarantanną dostanie wiadomość przypominającą. Jeżeli w wyznaczonym czasie nie wykona zdjęcia będzie to sygnał dla policji, że powinna sprawdzić, czy zasady kwarantanny nie są łamane.

Praktyczna rada: korzystając z aplikacji trzeba pamiętać o tym, aby telefon był naładowany, a dźwięki niewyciszone. I sprawdzać SMSy.

W razie jakichkolwiek problemów technicznych osoby korzystające z aplikacji mogą zadzwonić na przygotowaną dla nich specjalną infolinię - 22 165 57 44.

źródło: ministerstwo zdrowia, gov.pl

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.